Το γράψιμο δεν είναι απλώς μια μηχανική διαδικασία, αλλά μια σύνθετη δεξιότητα που απαιτεί οργάνωση, προσανατολισμό και αισθητηριακή επίγνωση.
Οι αισθητηριακές-κιναισθητικές τεχνικές μπορούν να λειτουργήσουν ως πολύτιμο εργαλείο. Τα παιδιά «μαθαίνουν με το σώμα τους» — βιώνουν τη μορφή των γραμμάτων, αντιλαμβάνονται τη φορά και τη διάταξή τους και σταδιακά αποκτούν αυτοπεποίθηση στη γραφή.
Γιατί όμως η γραφή είναι μια τόσο σύνθετη δεξιότητα;
Κατά τη διάρκεια της γραφής, το παιδί χρειάζεται να:
-
Ενεργοποιήσει κινητικά το σώμα του, ελέγχοντας με ακρίβεια τις κινήσεις των δαχτύλων και του καρπού για να σχηματίσει κάθε γράμμα.
-
Χρησιμοποιήσει την οπτική του αντίληψη, ώστε να αναγνωρίζει το σχήμα, τη φορά και τη σχετική θέση των γραμμάτων πάνω στη γραμμή.
-
Ανακαλέσει από τη μνήμη τη σωστή μορφή κάθε γράμματος και να τη μετατρέψει σε κίνηση.
-
Συντονίσει την προσοχή του ανάμεσα στο περιεχόμενο (τι θέλει να γράψει) και στη μηχανική πράξη της γραφής (πώς το γράφει).
-
Οργανώσει χωρικά το χαρτί, διατηρώντας σταθερό μέγεθος γραμμάτων, σωστές αποστάσεις και προσανατολισμό.
Αυτός ο συνδυασμός απαιτήσεων καθιστά τη γραφή μια πολυδιάστατη και ενεργητική διεργασία, στην οποία το παιδί χρειάζεται να συντονίσει τον εγκέφαλο, το σώμα και τις αισθήσεις του.
ONLINE Κύκλος Εποπτείας για Ειδικούς Παιδαγωγούς!
Ανάλυση περίπτωσης σε 3 ONLINE συνεδρίες (case study)
Σε αυτό το άρθρο θα παρουσιάσουμε μια πρακτική τεχνική βασισμένη σε μια πιο κιναισθητική προσέγγιση, που μπορεί να εφαρμοστεί εύκολα από ειδικούς παιδαγωγούς στην παρέμβαση, δασκάλους στο σχολείο όσο και από γονείς στο σπίτι, με στόχο να βοηθήσει τα παιδιά να κατακτήσουν τον σωστό σχηματισμό των γραμμάτων.
Πάμε λοιπόν να ενεργοποιήσουμε λίγο περισσότερο τη μνήμη!
Υλικά: λευκά χαρτιά, μαύρος μαρκαδόρος, αυτοκόλλητα ή pom pom, σφραγίδες κλπ.
Το παιδί αφού ολοκληρώνει κάθε γράμμα συνεχίζει με τα επόμενα.
Η άσκηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί και μόνο για συγκεκριμένα γράμματα που το παιδί ακόμα δυσκολεύεται να σχηματίσει ικανοποιητικά.
Οι επιφάνειες γραφής μπορεί να είναι διαφορετικές:
- Ασπροπίνακας με μαρκαδόρο.
- Μαυροπίνακας με κιμωλία.
- Αισθητηριακές: αλάτι, άμμος, αφρός, γυαλόχαρτο, διαφορετικά χαρτόνια (πχ. γκοφρέ, οντουλέ, τσόχα, βελουτέ κλπ.) με δάχτυλο.
ONLINE Κύκλος Εποπτείας για Ειδικούς Παιδαγωγούς!
Ανάλυση περίπτωσης σε 3 ONLINE συνεδρίες (case study)
Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!
- Αν είστε ειδικοί θεραπευτές:
- Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.

.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!