22 Οκτ 2012

Ένας Νίκος & μια Λίζα ζούσαν σε μια πόλη γκρίζα! Βιβλία & φωνημική επίγνωση.


Μέσα στα πλαίσια των παρεμβάσεων σε παιδιά με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες οι τρεις άξονες που συνήθως χρειάζεται να δουλέψουμε και να ενισχύσουμε είναι: φωνημική επίγνωση, γραμματική και κατανόηση - έκφραση γραπτού λόγου. Οι τρεις αυτοί τομείς εμπλουτίζονται και ανατροφοδοτούνται συνεχώς με νέα υλικά και ασκήσεις. Στην ενίσχυση της φωνολογίας οι ασκήσεις αφορούν στην επίγνωση όλων των φωνημάτων της γλώσσας και της σωστής αποκωδικοποίησης τους γραπτά ώστε τελικά να αντιμετωπιστούν οι παραλήψεις, προσθήκες, αντικαταστάσεις των γραμμάτων που εμφανίζονται στα γραπτά αυτών των μαθητών. 

Ο ρυθμός και η μουσική της γλώσσας είναι πολύ βασικές συνισταμένες που μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά στην ανάγνωση και την φωνημική τους ενίσχυση. Κάποιες σχετικές ασκήσεις έχουν να κάνουν με την ομοιοκαταληξία και τις ρίμες.

Βοηθοί σε αυτές τις ασκήσεις μπορούν να γίνουν και κάποια βιβλία και ποιήματα. Παρουσιάζονται τα διασκεδαστικά βιβλία της Παυλίνας Παμπούδη που "παίζουμε" με τα παιδιά στα προγράμματα παρέμβασης at home.

Η καφέ ιστορία


και ένα απόσπασμα απο το βιβλίο




Η γκρι ιστορία


και ένα απόσπασμα απο το βιβλίο




Η μωβ ιστορία


και ένα απόσπασμα απο το βιβλίο




Η σειρά της κ. Παυλίνας Παμπούδη έχει ακόμα τα:

  • η κόκκινη ιστορία, 
  • η μαύρη ιστορία, 
  • η μπλε ιστορία, 
  • η κίτρινη ιστορία 
και εκδίδεται απο τον εκδοτικό οίκο Libro.

Περισσότερα προτεινόμενα ενδιαφέροντα βιβλία εδώ


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!