Το Parking!! Άσκηση Δυσαναγνωσίας & Γραμματικής


Δυσαναγνωσία: η αδυναμία να διαβάσω άνετα, με ροή και ρυθμό αλλά και να κατανοήσω τα ήδη διαβασμένα. 

Αυτό συνήθως είναι ένα χαρακτηριστικό που συνοδεύει τα παιδιά με Δυσλεξία και άλλες Μαθησιακές δυσκολίες που συχνά επιμένει στον χρόνο. Έτσι ένα παιδί με γενική καλή επίδοση στο σχολείο μπορεί να εμφανίζεται ως ένας δυσλειτουργικός αναγνώστης. 

Τα αίτια αν και δεν έχουν διευκρινιστεί έχουν να κάνουν με τη ξεχωριστή νευροανατομία του εγκεφάλου που δυσκολεύεται στην αποκωδικοποίηση των γραφημικών συμβόλων και των γλωσσικών πληροφοριών.

Ασκήσεις που βοηθούν στην βελτίωση της αναγνωστικής ικανότητας δίνονται σε μεγάλη ποικιλία σε παιδιά που δυσκολεύονται. Η παρακάτω άσκηση, η οποία λέγεται: Το parking!! εφαρμόστηκε σε ένα παιδί Β' Δημοτικού με έντονα προβλήματα στην ανάγνωση που είχε ως ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα αυτοκίνητα.

Υλικά: χαρτόνι, μαρκαδόροι, αυτοκινητάκι

Άσκηση: Φτιάχνουμε στο χαρτόνι τη κάτοψη απο ένα parking με τις θέσεις γύρω, γύρω. Μέσα σε κάθε θέση γράφουμε λέξεις της φωνοτακτικής δομής που θέλουμε κάθε φορά να ενισχύσουμε.




Σημειώνουμε ένα σημείο εκκίνησης που απο αυτό θα ξεκινά κάθε φορά και σε αυτό θα καταλήγει το αυτοκίνητο.




Προτρέπουμε να "παρκάρει" το αυτοκίνητο στη λέξη που θα ακούσει. 




Στη προκειμένη περίπτωση ξεκινήσαμε με λέξεις δισύλλαβες, τρισύλλαβες, τετρασύλλαβες της μορφής ΣΦ (σύμφωνο-φωνήεν). 

Για καλύτερη Φωωημική ενημερότητα τις έγραψε και στο φύλλο βελτίωσης γραφής ενώ στο τέλος επιλέξαμε κάποιες απο αυτές και ο μαθητής δημιούργησε προτάσεις.

Μπορούν να υπάρξουν πολλές παραλλαγές της άσκησης:

  • να συμπεριλάβουμε λέξεις απο όλες τις μορφές πχ. δισύλλαβες (σφσ) κτλ.
  • να ζητάμε να αναγνωρίσει και να παρκάρει σε μια κατηγορία λέξεων πχ. στα ρήματα, επίθετα, ουσιαστικά, επιρρήματα κτλ.
  • να παρκάρει σε περισσότερες απο μια λέξεις της επιλογής του και να φτιάχνει με αυτές προτάσεις.
  • να παρκάρει σε άκλιτες λέξεις.
  • να παρκάρει μόνο σε ένα συγκεκριμένο πρόσωπο σε διάφορα ρήματα πχ. ζεσταίνεσαι, τρέχεις κτλ.
  • να ξεχωρίσει την Ενεργητική ή Παθητική φωνή.
  • να αναγνωρίσει και να παρκάρει σε συγκεκριμένο χρόνο ρημάτων πχ. Αόριστο

Tip
Χρησιμοποιήστε την άσκηση σε μεγάλο τραπέζι ή το πάτωμα για να μπορεί το παιδί να κινείται άνετα και πραγματικά να γίνει η άσκηση ένα κιναισθητικό παιχνίδι. Το παιχνίδι αυτό είναι το ίδιο διασκεδαστικό και σε κορίτσια.


Απευθύνεται: Σε παιδιά σχολικής ηλικίας με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες που χρειάζονται μια κιναισθητική προσέγγιση της μάθησης αλλά και σε όλα τα παιδιά σαν μια δημιουργική παιδαγωγική άσκηση. 

Εφαρμόζεται: Από θεραπευτές, εκπαιδευτικούς, γονείς.


Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!


✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 

  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! 
    • Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! 
    • Κλίκ στην εικόνα για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.



  • Κλικ στην εικόνα για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε γονείς.





Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com



2 σχόλια:

Sofia είπε...

Καταπληκτική άσκηση! Ευχαριστούμε!

A. είπε...

Ευχαριστώ και εγώ. Καλή εφαρμογή!

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!