Πώς, Πότε, Πού; Μια άσκηση για τα Επιρρήματα στη Δυσλεξία




Η αναγνώριση και η χρήση των επιρρημάτων ως μέρη του Λόγου είναι δύσκολη διαδικασία για τα παιδιά με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες. 

Ως κύριος λόγος παρουσιάζεται συνήθως, ότι φτάνουν να διδαχθούν τα επιρρήματα ενώ δεν έχουν ακόμα κατανοήσει ή κατακτήσει τη βασική γνώση για το τι είναι Ρήμα, Ουσιαστικό και Επίθετο. 

Αυτό το έλλειμμα γραμματικής γνώσης οδηγεί σε σύχγυση με συνέπεια να δυσκολεύει σημαντικά όλη την πορεία για την κατανόηση του "τι είναι επίρρημα". 

Τα βήματα για να εισάγουμε το παιδί με Δυσλεξία στα επιρρήματα είναι τα εξής:

  • Αρχικά επιβεβαιώνουμε ότι γνωρίζει τι είναι Ρήμα. Αν δεν γνωρίζει διδάσκουμε με όλους τους τρόπους που μπορεί να μάθει.
  • Αφού μάθει τι είναι Ρήμα αξιολογούμε αν γνωρίζει τι είναι Επίθετο. Αν δεν γνωρίζει διδάσκουμε με όλους τους τρόπους που μαθαίνει καλύτερα. Πολλά παιδιά μπερδεύουν το επίθετο με το επίρρημα.
  • Αφού γνωρίζει τα παραπάνω κάνουμε την παρακάτω άσκηση: Πώς, Πότε, Πού;

Άσκηση: Σε ένα χαρτί Α4 γράφουμε τι είναι το επίρρημα και χρησιμοποιούμε για παράδειγμα ένα ρήμα. Δείχνουμε προφορικά μέσα απο σύντομες φράσεις πως συνδέεται το ρήμα με το επίρρημα πχ. παίζω αργά, παίζω τώρα, παίζω εδώ. Έπειτα προτρέπουμε το παιδί να κάνει το ίδιο.




Το επόμενο βήμα είναι να διδάξουμε: Τι ρωτάμε για να ξεχωρίσουμε ποιο είναι το κάθε επίρρημα. 

Πώς; για το τρόπο
Πότε; για το χρόνο
Πού; για το τόπο

Έπειτα δείχνουμε απλές προτάσεις και ενθαρρύνουμε το παιδί, αφού πρώτα βρει το ρήμα, να αναγνωρίσει και το επίρρημα. Σιγά, σιγά, ανάλογα με την ηλικία και τις δυσκολίες του, κάνουμε και πιο σύνθετες τις προτάσεις. Τέλος δίνουμε ρήματα και επιρρήματα για να φτιάξει προτάσεις το ίδιο.

✺Παράδειγμα εφαρμογής:


Το υλικό είναι από την εφαρμογή της άσκησης από τη
 Λογοθεραπεύτρια σε συνεργασία
εξ αποστάσεως εποπτείας για τη μαθήτρια της με Δυσλεξία.


Tip: 
Χρησιμοποιείστε ευχάριστα για το παιδί κείμενα όπως παραμύθια, κόμικ, στίχους αγαπημένων τραγουδιών!


Απευθύνεται: Σε παιδιά με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες για εξοικείωση στη χρήση επιρρημάτων. Εφαρμόζεται εύκολα απο θεραπευτές, εκπαιδευτικούς και γονείς.


Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!


✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 

  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! 
    • Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! 
    • Κλίκ στην εικόνα για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.



  • Κλικ στην εικόνα για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε γονείς.





Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!