Βρες τα λάθη! Φωνολογική ενίσχυση, όρια λέξεων, κανόνες πρότασης!

λάθη, προτάσεις, δυσλεξία


Μαθαίνουμε από τα λάθη μας!

Η εκμάθηση της γραφής αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα για τους μαθητές και ιδιαίτερα για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες (Mercer και Mercer, 1998)

Ένα βασικό χαρακτηριστικό που διαφοροποιεί πολύ συχνά τους μαθητές με Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες από τους τυπικούς μαθητές είναι η δυσκολία που εμφανίζουν να γενικεύσουν κανόνες και να αυτοματοποιήσουν δεξιότητες.

Αυτό σημαίνει ότι όταν ο μαθητής με Δυσλεξία και ΕΜΔ κληθεί να γράψει μια πρόταση ή ένα κείμενο είτε καθ υπαγόρευση είτε αυθόρμητα μπορεί να παρουσιάσει αργοπορία, συνεχή σβησίματα, δυσφορία ή και αδυναμία εκτέλεσης ενώ το τελικό αποτέλεσμα συνήθως χαρακτηρίζεται από λάθη ορθογραφικά, φωνολογικά και οι κανόνες γραφής δεν τηρούνται με συνέπεια (πχ. κεφαλαίο - τελεία).

Εδώ μπορείτε να δείτε πως βοηθάμε το παιδί με ΕΜΔ να αυτοματοποιήσει τον κανόνα: κεφαλαίο-τελεία

Με το φανάρι μαθαίνουμε να βάζουμε κεφαλαίο και τελεία! Γονείς και παιδαγωγοί μας δείχνουν πως εργάζονται!

Κατά τη διάρκεια ενός προγράμματος παρέμβασης προσπαθούμε να καλύψουμε όλο το εύρος των δυσκολιών μέσα από παιδαγωγικούς στόχους που κατά προτεραιότητα σχεδιάζουμε.

Σε αυτή την άσκηση τοποθετούμε το παιδί με ΕΜΔ απέναντι από τις αστοχίες που συνήθως κάνει όταν γράφει και του ζητάμε να γίνει ο "δάσκαλος" και να διορθώσει τα λάθη.

Η φιλοσοφία της άσκησης είναι απλή και απευθύνεται στους μαθητές με ΕΜΔ που βρίσκονται σε διαδικασία παρέμβασης και θέλουμε να εφαρμόσουν τους κανόνες με τον ανάποδο τρόπο!

Αρχικά ομαδοποιούμε τα λάθη που ακόμα, έστω και περιστασιακά, κάνει ο μαθητής μας όσο γράφει. Σε αυτή την άσκηση θα ασχοληθούμε με: φωνολογικά λάθη, όρια λέξεων και τον κανόνα κεφαλαίο - τελεία για τη γραφή πρότασης.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει να δείτε:

Ένα αισθητηριακό εργαλείο και 8 ασκήσεις Φωνολογικής επίγνωσης!

Δίνουμε προτάσεις με συνδυασμό λαθών στην κάθε μια. 


λάθη, προτάσεις, δυσλεξία

Ο μαθητής γνωρίζει ότι υπάρχουν λάθη και σκοπός είναι να τα εντοπίσει και να τα διορθώσει. 

λάθη, προτάσεις, δυσλεξία


Στο τέλος της διαδικασίας συζητάμε για τον τύπο των λαθών που επιλέξαμε να εντάξουμε στις προτάσεις και ποια είναι αυτά που ο ίδιος πιστεύει ότι δυσκολεύεται περισσότερο να διορθώσει.

Οι φωτογραφίες προέρχονται από την εξάσκηση στο σπίτι, μέσα από την εξ αποστάσεως εποπτεία γονέα, του μαθητή με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες που βρίσκεται σε εξ αποστάσεως παρέμβαση


Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!



✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 

  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! 
    • Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! 
    • Κλίκ στην εικόνα για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.



  • Κλικ στην εικόνα για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε γονείς.


Άσπα Μητρακάκη

Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!