Κιναισθητική άσκηση διάκρισης των φωνημάτων φ-β

διάκριση, φ,β,μπατονέτες,χρώματα,δυσλεξία


Οι φωνολογικές συγχύσεις εμφανίζονται με μεγάλη συχνότητα στους μαθητές με δυσλεξία!


Για την καλλιέργεια της φωνολογικής επεξεργασίας της γλώσσας, ο παιδαγωγός είναι απαραίτητο να σχεδιάσει ή να έχει στη διάθεση του ποικιλία δραστηριοτήτων που εξασκούν τη συγκεκριμένη δεξιότητα με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους.

Το ασκησιακό υλικό που στοχεύει στη φωνολογική επάρκεια των μαθητών περιλαμβάνει δράσεις με μεγάλη ακτίνα διαβάθμισης. Η διάκριση των φωνημάτων που συχνά τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες μπερδεύουν, αποτελεί ένα συνηθισμένο μαθησιακό στόχο σε ένα πρόγραμμα παρέμβασης ειδικής αγωγής.

Ένα παράδειγμα φωνολογικής σύγχυσης είναι η δυσκολία που εμφανίζεται στη διάκριση των φωνημάτων β-φ.

Η παρακάτω άσκηση συνδυάζει το Χρώμα και τη Κιναίσθηση για να βοηθήσει το παιδί με δυσλεξία να ξεχωρίσει και να αντιστοιχίσει τον ήχο με το αντίστοιχο σύμβολο, δηλ. το φώνημα με το γράμμα.

Αν θέλετε και άλλες Κιναισθητικές ασκήσεις:

Παίξε με τα μανταλάκια για να μάθεις το τσ! Άσκηση δυσλεξίας


Υλικά: μπατονέτες, μπογιές (νερομπογιές, τέμπερες), χαρτιά


διάκριση, φ,β,μπατονέτες,χρώματα,δυσλεξία


Ξεκινάμε καθορίζοντας ένα χρώμα για κάθε γράμμα. Εδώ ορίστηκε το χρώμα κόκκινο για το /β/ και το μπλε για το /φ/.


διάκριση, φ,β,μπατονέτες,χρώματα,δυσλεξία


Γράφουμε σε  ένα χαρτί λέξεις που η κάθε μια εμπεριέχει φ ή β.


διάκριση, φ,β,μπατονέτες,χρώματα,δυσλεξία


Δίπλα έχουμε τοποθετήσει τα χρώματα με τις μπατονέτες.


διάκριση, φ,β,μπατονέτες,χρώματα,δυσλεξία

Το παιδί ακούει τις λέξεις. Λέει αν άκουσε φ ή β και κάθε φορά υπογραμμίζει με το σωστό χρώμα το γράμμα. Για παράδειγμα, αν ακούσει τη λέξη /φίλος/ θα πει /φ/ και θα υπογραμμίσει το χρώμα με το μπλε χρώμα.


διάκριση, φ,β,μπατονέτες,χρώματα,δυσλεξία

Παραλλαγή της άσκησης: το παιδί μόνο ακούει λέξεις χωρίς να τις βλέπει. Κάθε  φορά ανάλογα με το αν έχει ακούσει μέσα στη λέξη φ ή β θα πάρει τη μπατονέτα και με το κατάλληλο χρώμα θα γράψει σε ένα χαρτί το αντίστοιχο γράμμα.


Πρόσθετα οφέλη: 
  • Λεπτή κινητικότητα
  • Συγκέντρωση, προσοχή
  • Δημιουργικός τρόπος γραφής



Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!


✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 

  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! 
    • Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! 
    • Κλίκ στην εικόνα για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.



  • Κλικ στην εικόνα για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε γονείς.





Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!