Δείξε μου πως το έκανες! 6 ασκήσεις για να χωρίσουμε τις κολλημένες λέξεις!

 
κολλημένες, λέξεις, ασκήσεις, δυσλεξία

Η παραβίαση των ορίων των λέξεων είναι πολύ συχνό γνώρισμα της γραφής των παιδιών με Δυσλεξία και Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.


Ήρθε η ώρα να εγκαινιάσουμε και για αυτή τη σχολική χρονιά τη σειρά των άρθρων: Δείξε μου πως το έκανες! Πρόκειται για άρθρα που δείχνουν τη δουλειά των ειδικών παιδαγωγών σε Ελλάδα, Κύπρο και εξωτερικό οι οποίοι βρίσκονται σε σχέση εποπτείας με το dyslexia at home και εφαρμόζουν μεθόδους και ασκήσεις που σχεδιάζονται για τους μαθητές τους με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες.

Σε αυτή τη δημοσίευση θα δούμε τη δουλειά της ειδικής παιδαγωγού σε εποπτεία, η οποία εφαρμόζει 6 ασκήσεις, που σχεδιάστηκαν για τα όρια των λέξεων, σε ένα αγόρι της Ε' Δημοτικού με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες ο οποίος εμφανίζει επίμονα την παραβίαση των ορίων των λέξεων στα γραπτά του.


✺ Μετατρέπω τις λέξεις σε παύλες!



Στο παιδί υπαγορεύονται προτάσεις και για κάθε λέξη που ακούει βάζει και μια παύλα. Σκοπός είναι να αφήνει κενό μεταξύ τους. Έτσι εικονοποιούμε τη χωροταξική τοποθέτηση των λέξεων χωρίς να μεσολαβεί η πράξη της γραφής ώστε να συγκεντρωθεί μόνο στην οδηγία για τα όρια των λέξεων. 

Η συγκεκριμένη εφαρμογή βασίστηκε στην άσκηση με την κόκκινη κουκίδα!


✺Διορθώνω και γράφω σε χαρτάκια!


Δίνουμε μια πρόταση με κολλημένες λέξεις και το παιδί διαχωρίζει τις λέξεις και έπειτα τις γράφει σε ξεχωριστά χαρτάκια με κενό ανάμεσα, το οποίο συμβολίζεται με ένα αυτοκόλλητο.

Η εφορμογή βασίστηκε στην άσκηση: Χωρίζουμε, κόβουμε, κολλάμε!


✺ Όρια λέξεων με σφραγίδα!

Σε αυτή την εφαρμογή χρησιμοποιούμε το εκτυπώσιμο φύλλο βελτίωσης γραφής. Το παιδί ακούει προτάσεις και για κάθε λέξη βάζει μια σφραγίδα αφήνοντας κενό ανάμεσα τους. Μπορείτε να κάνετε και αυτοσχέδιο φβγ όπως η ειδική παιδαγωγός, στο τετράδιο του παιδιού.

Η άσκηση για αυτή την εφαρμογή είναι η: Βάλε τη σφραγίδα!


✺ Διόρθωσε τα λάθη με ένα αυτοκόλλητο!


Σε αυτή την άσκηση η παιδαγωγός δίνει προτάσεις με κολλημένες λέξεις και ο μαθητής τις χωρίζει και τις ξαναγράφει βάζοντας αυτοκόλλητο μεταξύ τους το οποίο ορίζει τα όρια των λέξεων.


                            ✺ Διόρθωσε τα λάθη με μια κουκίδα!


Σε αυτή την άσκηση το παιδί ξεκολλάει τις λέξεις στις προτάσεις και τις ξαναγράφει από κάτω σωστά βάζοντας μια χρωματιστή κουκίδα ανάμεσα.


✺Ακούω και γράφω βάζοντας παύλες!



Εδώ ο μαθητής ακούει προτάσεις, τις γράφει αλλά φροντίζει να βάζει μια παύλα ανάμεσα στις λέξεις.




Οι ασκήσεις απευθύνονται σε παιδιά που εμφανίζουν κολλημένες λέξεις στα γραπτά τους και χρειάζονται εναλλακτικούς τρόπους για να βελτιώσουμε την οπτικοχωρική αντίληψη αλλά φωνολογική ενημερότητα σε επίπεδο πρότασης.


Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!


✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 

  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! 
    • Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! 
    • Κλίκ στην εικόνα για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.



  • Κλικ στην εικόνα για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε γονείς.





Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!