Χωρίζουμε, κόβουμε, κολλάμε! Για να μην κολλάμε τις λέξεις μεταξύ τους

κολλημένες, λέξεις, κόβουμε, δυσλεξία

Κολλημένες λέξεις μεταξύ τους, ένα συνηθισμένο σύμπτωμα!

Η παραβίαση της απόστασης που πρέπει να έχουν οι λέξεις μεταξύ τους σε μια πρόταση, συμβαίνει συχνά στα γραπτά παιδιών με φωνολογικές δυσκολίες. Οι μαθητές με φωνολογική ανωριμότητα δυσκολεύονται να συνειδητοποιήσουν, να αναγνωρίσουν και να χειριστούν δομικά στοιχεία της γλώσσας. Πολλές φορές μικρές λέξεις όπως: μου, σου, της, με τις κολλάνε μαζί με την προηγούμενη ή επόμενη μεγαλύτερη λέξη πχ. Ο δικοσμου σκύλος, οι κούκλεςτης κτλ. Μοιάζει λοιπόν σαν να μην μπορούν να οριοθετήσουν πάντα τη φωνολογική θέση των λέξεων σε μια πρόταση.

Για την αυτονομία των λέξεων και την ακουστική διάκριση τους, έχουν δημοσιευτεί επίσης οι ασκήσεις:

Βάλε τη σφραγίδα! Για να μην κολλάμε τις λέξεις στη Δυσλεξία



Εδώ παρουσιάζεται άλλη μια άσκηση που εμπλουτίζει το ρεπερτόριο των δραστηριοτήτων για αυτή τη δεξιότητα. Το επίπεδο είναι λίγο πιο προχωρημένο καθώς το παιδί πρέπει να αναγνωρίσει τις λέξεις που έχουν κολλήσει και να τις διαχωρίσει. Προσθέτουμε και το στοιχείο της Κιναίσθησης για να πετύχουμε μεγαλύτερη συμμετοχή και αυξημένο ενδιαφέρον.

Υλικά: χαρτί, μολύβι, ψαλίδι, κόλλα

Αρχικά γράφουμε προτάσεις στις οποίες κολλάμε όλες τις λέξεις μεταξύ τους.


κολλημένες, λέξεις, κόβουμε, δυσλεξία


Το παιδί πρέπει να χωρίσει τις λέξεις βάζοντας μια κάθετη γραμμή ανάμεσα.


κολλημένες, λέξεις, κόβουμε, δυσλεξία
Χωρίζουμε τις λέξεις!

Η άσκηση ολοκληρώνεται όταν το παιδί κόψει τις λέξεις και τις κολλήσει συνθέτοντας την πρόταση αφήνοντας όλα τα απαραίτητα κενά.


κολλημένες, λέξεις, κόβουμε, δυσλεξία

Κόβουμε και κολλάμε τις λέξεις αφήνοντας το κενό που χρειάζεται!

Μια παραλλαγή της άσκησης θα ήταν στις προτάσεις να υπάρχουν μόνο κάποιες λέξεις κολλημένες, τις οποίες το παιδί πρέπει να αναζητήσει και να τις διαχωρίσει.


Παραδείγματα εφαρμογής:

κολλημένες, λέξεις, κόβουμε, δυσλεξία

Μέσα από την εξ αποστάσεως εποπτεία γονέα βλέπουμε την εφαρμογή 
της άσκησης από τη μητέρα
για το παιδί με Μαθησιακές δυσκολίες!





κολλημένες, λέξεις, κόβουμε, δυσλεξία

κολλημένες, λέξεις, κόβουμε, δυσλεξία

Ο γονέας μέσα από την εξ αποστάσεως εποπτεία γονέα 
βοηθάει τον μαθητή στο σπίτι 
για να μάθει να μην κολλάει τις λέξεις μεταξύ τους!




Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!


✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 

  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! 
    • Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! 
    • Κλίκ στην εικόνα για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.



  • Κλικ στην εικόνα για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε γονείς.





Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!