Ποιος είμαι; Άσκηση ανάπτυξης λεξιλογίου επιθέτων με κολάζ!

κολάζ, επίθετα, λεξιλόγιο, δυσλεξία


Πάντα υπάρχει ανάγκη για εμπλουτισμό του παιδαγωγικού υλικού!

Η αναγκαιότητα που προκύπτει διαρκώς στο επάγγελμα του Ειδικού παιδαγωγού είναι η ανατροφοδότηση του μαθητή με νέο υλικό. Η ανανέωση του, συμβάλλει στην ενίσχυση των δεξιοτήτων του δυσλεξικού μαθητή μέσα από διαφορετικές κάθε φορά μεθόδους και ασκήσεις, οι οποίες ενεργοποιούν με εναλλακτικούς τρόπους την αντίληψη, επεξεργασία και απομνημόνευση των πληροφοριών.

Εδώ εμπλουτίζουμε τις δράσεις μας για την ανάπτυξη του λεξιλογίου. Το δυσλεξικό παιδί εμφανίζει συνήθως ένα φτωχό ενεργό λεξιλόγιο όταν γράφει, όπου πολλές φορές βρίσκεται και σε αντίθεση με το προφορικό του λεξιλόγιο που μπορεί να παρουσιάζεται πολύ πιο διευρυμένο.

Μια άσκηση για τη βελτίωση του λεξιλογίου των Επιθέτων  παρουσιάζουμε σε αυτή τη δημοσίευση. Το παιδί θα σχηματίσει ένα πορτρέτο του εαυτού του συνδυάζοντας την ανάγνωση, τη σημασιολογία και την Κιναίσθηση μέσα από το κολάζ!

Αν θέλετε και άλλες ασκήσεις λεξιλογίου:


Δεν μπορώ να ζήσω χωρίς..! Ανάπτυξη λεξιλογίου στο δυσλεξικό παιδί



Υλικά: χρωματιστά Α4, περιοδικά, ψαλίδι, κόλλα


κολάζ, επίθετα, λεξιλόγιο, δυσλεξία
Υλικά!

Η άσκηση ξεκινάει με την αναζήτηση, μέσα στα περιοδικά, λέξεις - επίθετα που το παιδί θεωρεί αντιπροσωπευτικά του εαυτού του!


κολάζ, επίθετα, λεξιλόγιο, δυσλεξία
Αναζητάμε λέξεις.

Στη μέση της χρωματιστή σελίδας γράφουμε: "Είμαι!" και γύρω γύρω κολλάμε τα επίθετα προς κάθε κατεύθυνση. Εδώ προωθούμε οποιαδήποτε δημιουργική παρέμβαση από το παιδί (να ζωγραφίσει, χρωματίσει, να προσθέσει glitter κτλ.) ώστε να συνδυαστούν χρώματα, γραμματοσειρές και σημασία λέξεων.

κολάζ, επίθετα, λεξιλόγιο, δυσλεξία
Κολλάμε λέξεις.


Πρόσθετες ασκήσεις γραπτού λόγου που προκύπτουν:
  • Για κάθε επίθετο να αντιστοιχήσει ένα ουσιαστικό και να φτιάξει νέα ζευγάρια πχ. ζωηρός-σκύλος κτλ.
  • Να δημιουργήσει είτε προφορικά είτε γραπτά, προτάσεις με κάποια από τα επίθετα της άσκησης ή ακόμα και με τα ζευγάρια "ουσιαστικά - επίθετα" που προέκυψαν παραπάνω.
  • Να γράψει μια παράγραφο περιγράφοντας τον εαυτό του.

Άλλη μια άσκηση που το κολάζ παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο:

Ο δρόμος με τις λέξεις! Οπτική διάκριση & σιωπηλή ανάγνωση για παιδιά με Δυσλεξία



Πρόσθετα οφέλη:
  • Λεπτή κινητικότητα
  • Οπτική διάκριση
  • Συγκέντρωση
  • Δημιουργικότητα


❝Μια άσκηση, που μέσα από το ξεδίπλωμα του εαυτού, καλλιεργεί παράλληλα τη συναισθηματική νοημοσύνη και την ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης του δυσλεξικού παιδιού!❞



Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!


✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 

  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! 
    • Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! 
    • Κλίκ στην εικόνα για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.



  • Κλικ στην εικόνα για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε γονείς.





Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!