17 Σεπ 2019

Τα ξύλινα γράμματα! Κιναισθητική άσκηση για δυσκολίες γραφής




Παιδιά με Δυσλεξία, οι κατεξοχήν κιναισθητικοί μαθητές!

Έχουμε τονίσει αρκετές φορές ποια η σημασία των αισθήσεων όταν το δυσλεξικό παιδί χρειάζεται να αποτυπώσει, καταχωρήσει και ανακαλέσει την απαιτούμενη γνώση. Αυτές, ως ενδιάμεσοι αγωγοί, μεταφέρουν ερεθίσματα και πληροφορίες που πλαισιώνουν ακόμα πιο δυναμικά τη γλωσσική πληροφορία που ζητάμε από το παιδί να απομνημονεύσει. 

Για αυτό και μια Πολυαισθητηριακή τακτική στη διδασκαλία ταιριάζει τόσο σε παιδιά που παρουσιάζουν αδύναμη μνημονική ικανότητα και αντιμετωπίζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

Γράμματα με καλαμάκια & pipe cleaners! Όταν η εμπειρία είναι σημαντικότερη


Έτσι για άλλη μια φορά θα προσπαθήσουμε να σχεδιάσουμε και να εφαρμόσουμε μια άσκηση για τη βελτίωση (ή και την πρώτη διδασκαλία) της μορφολογίας των γραμμάτων σε παιδιά που εμφανίζουν δυσγραφικά στοιχεία και δυσκολίες προσανατολισμού.

Υλικά: ξυλάκια για κατασκευές (πολύχρωμα), πίνακας (ή οποιοδήποτε οριοθετημένο μέρος σε μέγεθος σελίδας).

ξυλάκια, γράμματα, δυσγραφία, δυσλεξία
Υλικά!

Η οδηγία είναι εξαιρετικά απλή και θέλει το παιδί να προσπαθήσει με τα ξυλάκια να σχηματίσει γράμματα. Δίνουμε τόσα ξυλάκια όσα χρειάζονται για να κατασκευάσει το γράμμα. 


ξυλάκια, γράμματα, δυσγραφία, δυσλεξία


Το παιδί παίρνει τα ξυλάκια και ξεκινάει!


ξυλάκια, γράμματα, δυσγραφία, δυσλεξία
Σχηματίζει γράμματα!

Αν χρησιμοποιείτε μαυροπίνακα, μπορεί με την κιμωλία να γράφει και το γράμμα στο τέλος. Γενικά είναι καλό, παράλληλα με την άσκηση κατασκευής, να το εμπλέξετε και σε διαδικασία εναλλακτικής γραφής πχ. κιμωλία, πινέλο, δάχτυλο κτλ.

ξυλάκια, γράμματα, δυσγραφία, δυσλεξία


Ανάλογα με το στάδιο στο οποίο βρισκόμαστε στη διδασκαλία των γραμμάτων και τις δυσκολίες του παιδιού μπορούμε να:
  • βάλουμε το γράμμα μπροστά του ώστε να το βλέπει και να το αντιγράψει με τα ξυλάκια
  • έχουμε ήδη φτιάξει το γράμμα με τα ξυλάκια και επίσης να το αντιγράψει
  • ακούει κάθε φορά τα γράμματα και να τα κατασκευάζει, αντιστοιχώντας έτσι το φώνημα με το γράμμα

Επίσης αναβαθμίζουμε την άσκηση αν τοποθετήσουμε ένα όριο, μια γραμμή πάνω στην οποία θα φτιάχνει τα γράμματα. Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε άλλη μια ευκαιρία για εξάσκηση στο χωρικό προσανατολισμό.




"Στο τέλος σαν δώρο για την προσπάθεια μπορείτε να κολλήσετε με σιλικόνη τα γράμματα του ονόματος του!"



Ενημερωθείτε για:

  • Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ .
  • Εποπτεία Ειδικών Παιδαγωγών εδώ


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & instagram

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!