"Κυρία να ρωτήσω κάτι";
" Ότι θέλεις!"
"Κυρία το μπράβο ή το πολύ καλά είναι καλύτερο; Ξέρω... το άριστα είναι το πιο καλό αλλά επειδή παίρνω όλο μπράβο στο σχολείο για αυτό ρώτησα"!!!
Αυτός ο διάλογος διαδραματίστηκε όταν τελειώναμε την συνεδρία μας με ένα αγόρι 11 χρονών της Δ' Δημοτικού για την αντιμετώπιση των μαθησιακών του δυσκολιών λόγω δυσλεξίας και διάσπασης προσοχής.
Ακόμα μια φορά αποδεικνύεται ότι το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες όσο "αδιάφορο" και να φαίνεται ή αφήνει να φανεί ότι είναι για την αξιολόγηση της επίδοσης του τόσο αυτό είναι ψευδές. Συνήθως η εντύπωση που δίνει στο οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον είναι ότι "δεν το νοιάζει" να πάει διαβασμένο, να ανεβάσει τους βαθμούς του, να αποδίδει στην τάξη. Η πραγματικότητα είναι όμως ότι ο καθένας για να έχει το κίνητρο και την εσωτερική παρακίνηση να προσπαθεί να παραμένει παραγωγικός πρέπει να έχει μια θετική ανταπόκριση και την αίσθηση ότι "κάτι πάει καλύτερα". Για να υπάρχουν θετικά συναισθήματα απέναντι στην μαθησιακή διαδικασία είναι εξαιρετικά σημαντικό να επιβραβεύεται η παραμικρή πρόοδος για να μην καταλήξουμε στην ματαίωση και παραίτηση της προσπάθειας του μαθητή.
Υπάρχουν 10 κανόνες αξιολόγησης για παιδιά με Δυσλεξία και άλλες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που μπορούμε να ακολουθούμε στην σχολική τάξη.
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!