Στο παραπάνω κείμενο φαίνεται η προσπάθεια του μαθητή να παράγει γραπτό λόγο σε προτάσεις.
Η αδυναμία του είναι σαφής στα εξής σημεία:
- Δεν διατηρούνται τα όρια ανάμεσα στις λέξεις πχ. πουτοέλεγαν
- Παραλείπονται γράμματα μέσα στις λέξεις πχ. ασπρ άλογο
- Ορθογραφικά λάθη πχ. κερό, ιταν
- Απόλυτη έλλειψη τονισμού σε όλο το γραπτό
- Παραποίηση του νοήματος
- Δεν τηρείται η σωστή γραφή των προτάσεων δηλ. ξεκινάω με κεφαλαίο τελειώνω με τελεία.
- Έλλειψη συντακτικής δομής
- Έντονη κακογραφία πχ. όχι ισομεγέθη γράμματα, δεν τοποθετούνται σωστά σε σχέση με τη γραμμή του τετραδίου
Η μετάφραση της αντιγραφής:
"Μια φορά ένας συνταξιούχος σιδηροδρομικός που τον λέγαν Σωτηράκη ζούσε με την σύζυγο του, την κυρά Σωσώ."
Ακόμα και στο κομμάτι της αντιγραφής παρατηρούνται έντονα λάθη:
- Ορθογραφικά λάθη πχ. σοτιρακι
- Παραβίαση των ορίων των λέξεων πχ. καιζουσεμετιν
- Δυσκολία απόδοσης γραμμάτων πχ. το /ζ/ στη λέξη ζούσε
- Κακογραφία
- Παράλειψη γραμμάτων.
- Έλλεψη τονισμού και σημείων στίξης.
Διαβάστε γιατί ακόμα και η αντιγραφή είναι δύσκολη για παιδιά με Δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες: "Αφου το βλέπεις γιατί δεν το γράφεις σωστά;"
πηγή γραπτού: σχολή γονέων
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!