"μια φορα κεναν κερό"!! Παράδειγμα δυσγραφίας.



Στο παραπάνω κείμενο φαίνεται η προσπάθεια του μαθητή να παράγει γραπτό λόγο σε προτάσεις.

Η αδυναμία του είναι σαφής στα εξής σημεία:
  • Δεν διατηρούνται τα όρια ανάμεσα στις λέξεις πχ. πουτοέλεγαν
  • Παραλείπονται γράμματα μέσα στις λέξεις πχ. ασπρ άλογο
  • Ορθογραφικά λάθη πχ. κερό, ιταν
  • Απόλυτη έλλειψη τονισμού σε όλο το γραπτό
  • Παραποίηση του νοήματος
  • Δεν τηρείται η σωστή γραφή των προτάσεων δηλ. ξεκινάω με κεφαλαίο τελειώνω με τελεία.
  • Έλλειψη συντακτικής δομής
  • Έντονη κακογραφία πχ. όχι ισομεγέθη γράμματα, δεν τοποθετούνται σωστά σε σχέση με τη γραμμή του τετραδίου


Η μετάφραση της αντιγραφής:

"Μια φορά ένας συνταξιούχος σιδηροδρομικός που τον λέγαν Σωτηράκη ζούσε με την σύζυγο του, την κυρά Σωσώ."

Ακόμα και στο κομμάτι της αντιγραφής παρατηρούνται έντονα λάθη:

  • Ορθογραφικά λάθη πχ. σοτιρακι
  • Παραβίαση των ορίων των λέξεων πχ. καιζουσεμετιν
  • Δυσκολία απόδοσης γραμμάτων πχ. το /ζ/ στη λέξη ζούσε
  • Κακογραφία
  • Παράλειψη γραμμάτων.
  • Έλλεψη τονισμού και σημείων στίξης.


Διαβάστε γιατί ακόμα και η αντιγραφή είναι δύσκολη για παιδιά με Δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες: "Αφου το βλέπεις γιατί δεν το γράφεις σωστά;"


πηγή γραπτού: σχολή γονέων

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!