Γραπτό ενός δυσλεξικού μαθητή της Ε' τάξης του Δημοτικού με θέμα:
"Πρώτη μέρα στο σχολείο".
Θα παρουσιαστούν 7 κύρια στοιχεία που διακρίνονται στο γραπτό και στοιχειοθετούν την μαθησιακή δυσκολία:
- Δεν διατηρεί το σωστό χρονικός πλαίσιο σε όλο το κείμενο και έτσι η έκθεση βρίσκεται εκτός θέματος.
- Ανορθογραφία στο θέμα και στην κατάληξη των λέξεων πχ. τελίοσε, τάξι
- Κατάργηση των ορίων ανάμεσα στις λέξεις πχ. αγονιούσανά
- Φωνημικά λάθη (δηλαδή πως ακούει και καταγράφει γραπτά τις λέξεις) πχ. αθστιρεί
- Λάθη συντακτικά πχ. "Την τετάρτη αγωνιούσα να μάθω την δασκάλα μου αν είναι αυστηρή ή καλή".
- Παρατακτική σύνδεση δηλ. "Πήγαμε να παραλάβουμε τα βιβλία να γνωρίσουμε την δασκάλα την τάξη και τους συμμαθητές μας".
- Δεν υπάρχει σωστή χρήση των σημείων στίξης πχ. κόμματα, τόνοι
Όλα αυτά τα στοιχεία είναι λόγοι ανησυχίας όταν παρατηρούνται στον γραπτό λόγο του μαθητή. Σε αυτή την περίπτωση κρίνεται απαραίτητο να υπάρξει αξιολόγηση του μαθησιακού επιπέδου για να λάβει, εφόσον χρειαστεί, την κατάλληλη βοήθεια. Είναι πολύ σημαντικό να μην αφήσουμε ένα παιδί με δυσλεξία να ανακυκλώνει τα λάθη του και το σχολείο να αποτελεί μια επίπονη διαδικασία.
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!