Προσανατολισμός στο χώρο με τρεις πρωτότυπες Χριστουγεννιάτικες κάρτες.

Οι παρακάτω τρεις Χριστουγεννιάτικες κάρτες θα απασχολήσουν το παιδί, θα το "αναγκάσουν" να γίνει δημιουργικό και να συμμετέχει σε διαδικασία ακολουθίας οδηγιών. Τα βήματα που κάθε φορά χρειάζεται να ακολουθήσει ένα παιδί όταν του μαθαίνουμε κάτι ή όταν το κατευθύνουμε σε μια δημιουργική, γνωστική διαδικασία είναι πολύτιμο εφόδιο. Με αυτό το τρόπο το παιδί μαθαίνει να επεξεργάζεται, να εφαρμόζει αλλά και να επεμβαίνει "προτείνοντας κάτι διαφορετικό".

Ιδιαίτερα για τα παιδιά με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες οι ευκαιρίες για δημιουργικότητα και καλλιτεχνική έκφραση πρέπει να προσφέρονται συχνά αφού πολλές φορές αυτός είναι ένας πιο αποτελεσματικός τρόπος να μαθαίνουν.

Τρεις εύκολες, χειροποίητες Χριστουγεννιάτικες κάρτες που βοηθούν και στο προσανατολισμό στο χώρο.



Υλικά: πράσινο χαρτόνι, δαχτυλομπογιές ή ακρυλικό χρώμα, μαρκαδόροι

Οδηγίες: Προτρέπεστε το παιδί να βάψει τη παλάμη του άσπρη. Μια άσπρη παλάμη αρκεί για να γίνει το πρόσωπο και μούσι του Αη Βασίλη ενώ μετά συνεχίζεται και ολοκληρώνετε με το σκούφο, τα μάτια, μύτη, στόμα, μάγουλα. Τσακίζετε στα δυο και αφήνετε να στεγνώσει.



Υλικά: Χαρτί Α4 ή άσπρο χαρτόνι, δαχτυλομπογιές, μαρκαδόροι

Οδηγίες: Ζητάτε ή βοηθάτε το παιδί να βάψει τις πατούσες του πράσινες. Έπειτα κάνει τα αποτυπώματα και απο τις δύο πατούσες, βάφετε τα δάχτυλα κόκκινα και τελειώνετε με το κορμό και το αστέρι.

Tip: Αυτές οι δύο κάρτες αποτελούν και μια υπέροχη ευκαιρία για να δουλέψετε το προσανατολισμό στο χώρο. Προσπαθώντας να καταφέρετε τις παλάμες και τις πατούσες μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις: "Φέρε τη δεξιά/αριστερή παλάμη/πατούσα σου", "Που πρέπει να κοιτάει το χεράκι/πατούσα σου για να γίνει ο Αη Βασίλης/δέντρο;" κτλ.




Υλικά: πράσινο χαρτόνι, κόκκινη και άσπρη ακρυλικές μπογιές ή δαχτυλομπογιές, κόκκινο ύφασμα

Οδηγίες: Κόβετε το χαρτόνι σε σχήμα κάρτας. Ζητάτε απο το παιδί να βουτήξει το δάχτυλο του στο ένα χρώμα και να κάνει μικρές δαχτυλιές αφήνοντας κενό ανάμεσα για το άλλο χρώμα. Κατευθύνετε το χέρι του σε σχήμα γλειφιτζούρι. Αφού τελειώσετε με το χρώμα μπορείτε και κολλήσετε ένα μικρό φιόγκο.

(leapfrogandladybugs)


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter


35 παιδικά δώρα Φαντασίας, Δημιουργίας, Συναισθηματικής επαφής.




Το να είναι ένα παιχνίδι παιδαγωγικό δεν σημαίνει ότι πρέπει να στέλνει ένα αυστηρό μήνυμα γνώσης ή να βάζει το παιδί σε στείρα διαδικασία μάθησης. Αυτό που πετυχαίνει είναι να διασκεδάσει με το να αυξήσει τη περιέργεια, να εκκινήσει τη φαντασία, να εμπνεύσει την έκφραση.

35 απλές ιδέες για δώρα που μπορούν να χαρίσουν ευκαιρίες ξεγνοιασιάς, δημιουργικότητας, εξερεύνησης και συναισθηματικής επαφής.

  1. Βιβλία.
  2. Φωτογραφική μηχανή.
  3. Πολλά διαφορετικά υλικά ζωγραφικής πχ. χαρτόνια με διάφορες υφές, καμβάδες, μαρκαδόρους, ξυλομπογιές, κηρομπογιές, τέμπερες, νερομπογιές, δαχτυλομπογιές κτλ.
  4. Παζλ.
  5. Εγκαταστήστε παιδικό εκπαιδευτικό λογισμικό που μέσα απο παιχνίδια εξασκεί πολλές σχολικές δεξιότητες όπως ανάγνωση, γραφή, μνήμη, μαθηματικές έννοιες. 
  6. Εισιτήρια για παιδικές παραστάσεις πχ. Σκηνή της Καλογεροπούλου.
  7. Βόλτα στο Αττικό Πάρκο.
  8. Βόλτα σε μέρη παιδικής δημιουργικότητας πχ. Παιδικό Μουσείο, Παιδική βιβλιοθήκη, Μουσείο συναισθημάτων.
  9. Παιδικά μουσικά cds σε μορφή καραόκε πχ. Ο τεμπέλης δράκος.
  10. Ένα απόγευμα για πατινάζ στο πάγο .
  11. Μπογιά μαυροπίνακα που θα βάψετε σε κάποιο μέρος του σπιτιού. Έτσι θα δημιουργήσετε μια γωνιά που θα μπορεί να γράφει και να ζωγραφίζει όρθιο και με ελευθερία κινήσεων.
  12. Υδρόγειος σφαίρα.
  13. Μεγεθυντικούς φακούς σε διάφορα μεγέθη.
  14. Παιδικό μικροσκόπιο/τηλεσκόπιο
  15. Ένα γλαστράκι με ένα μικρό φυτό για να το φροντίζει.
  16. Επιτραπέζια.
  17. Δώρα για τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα του πχ. κορμάκι μπαλέτου, μπάλα ποδοσφαίρου, μαγιό  κτλ.
  18. Παραμύθια σε cd για να τα ακούει όποτε θέλει.
  19. Χαρίστε σε κάδρα τις ζωγραφιές του.
  20. Παιδικά μουσικά όργανα.
  21. Παιδική κούνια.
  22. Παιδική ποδιά για ζωγραφική μαζί με δαχτυλομπογιές.
  23. Πίνακας μαρκαδόρου που κρεμάμε στο τοίχο σε κατάλληλο για  το παιδί ύψος. Έτσι μπορεί ανεξάρτητα όποια ώρα της ημέρας να γράψει, να ζωγραφίσει.
  24. Χαρίστε τη ζωγραφιά του σε κανονικό παιχνίδι με αυτόν τον τρόπο εδώ
  25. Παιχνίδια εξωτερικού χώρου πχ. κουτί με άμμο, τσουλήθρα, κούνια, σπιτάκι
  26. Μια καραόκε συσκευή.
  27. Ρούχα μεταμφίεσης.
  28. Μαριονέτες.
  29. Συλλογή απο κάτι που μαζεύει.
  30. Πατίνι.
  31. Ρακέτες πινγκ-πονγκ.
  32. Παιχνίδι που μεγαλώνει στο νερό.
  33. Κούκλες, δεινόσαυροι.
  34. Μεγάλη μαλακή μπάλα γυμναστικής. Αποτελεί καταπληκτική αφορμή για παιχνίδια.
  35. Ένα παιδικό ρολόι χειρός. 

Πολλές φορές βασική προϋπόθεση για να διεγείρεις τη περιέργεια και το ενδιαφέρον του παιδιού είναι να παίξεις μαζί του. Να του "μάθεις" να παίζει με το καινούργιο δώρο του. Να δει τις εναλλακτικές χρήσεις, πως το χρησιμοποιεί, που το ταξιδεύει. 


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter




"Άκου, δες, βάλε"! Άσκηση-παιχνίδι για τις μορφές των γραμμάτων.


"Μπερδεύει πολύ τα γράμματα, δεν μπορεί να μου πει εύκολα ποιο είναι κάθε γράμμα. Η νηπιαγωγός/δασκάλα του μου είπε να κάνουμε εξάσκηση γιατί είναι λίγο πιο πίσω απο τα άλλα παιδιά"!

Μια συχνή μαρτυρία γονιών παιδιών στο Νηπιαγωγείο ή στη Α' Δημοτικού όπου δυσκολεύονται στην αναγνώριση των μορφών των γραμμάτων και στην αντιστοίχηση του ήχου κάθε γράμματος με το σχήμα του. Επίσης αποτελεί ένα συχνό σύμπτωμα "σύγχυσης" σε παιδιά με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες.

Υπάρχει πληθώρα ασκήσεων που γίνονται με σκοπό να ενισχυθεί η αναγνώριση των γραμμάτων ως μορφές που αντιστοιχούν σε συγκεκριμένους ήχους. Μια απλή άσκηση-παιχνίδι πρώτης ανάγνωσης που γίνεται στα Προγράμματα Προσχολικής & Πρωτοσχολικής ενίσχυσης είναι η "Άκου, δες, βάλε"! και βοηθά διασκεδαστικά το παιδί να ξεπεράσει τη δυσκολία του ως προς τη μορφολογία των γραμμάτων.

Υλικά: χαρτί Α4 και γράμματα-μαγνητάκια

Άσκηση-παιχνίδι: Γράφουμε με διάφορα χρώματα όλα τα γράμματα της αλφαβήτου σε ένα χαρτί. Το τοθετούμε στο ψυγείο σε ύψος κατάλληλο για το παιδί και βάζουμε απο κάτω τα γράμματα - μαγνητάκια.


Κάθε φορά που το παιδί μαθαίνει ένα γράμμα στο νηπιαγωγείο/σχολείο μπορείτε να βάζετε το αντίστοιχο γράμμα στο χαρτί. Ο τρόπος εκφοράς του γράμματος δεν γίνεται με το όνομα του πχ. άλφα, κάπα, ρο αλλά με τον ήχο που κάνει κάθε γράμμα δηλ. /ρρρρρ/ /αααα/ /σσσσ/ κτλ. Αυτό θα βοηθήσει στη πιο γρήγορη φωνημική επίγνωση δηλ. να αντιστοιχεί τον σωστό ήχο με το σωστό γράμμα.



Οι τρόποι για να παίξετε αυτό το παιχνίδι:

  • Να βάζετε το γράμμα που μαθαίνει κάθε φορά στο σχολείο.
  • Να δείχνετε κάθε γράμμα του χαρτιού και να του ζητάτε να βάζει το αντίστοιχο μαγνητάκι.
  • Να προφέρετε τον ήχο γραμμάτων, να τα αναγνωρίζει και να βάζει το αντίστοιχο μαγνητάκι.
  • Να κάνετε "επανάληψη" των γραμμάτων που έχει μάθει ζητώντας του να τα βάλει στη σωστή θέση.
  • Να του λέτε λέξεις που ξεκινούν απο ένα γράμμα και να ζητάτε να σας το πει και έπειτα να το τοποθετήσει στο χαρτί.
  • Να δείχνετε ενα γράμμα και να ζητάτε να σας πει αυτό λέξεις που ξεκινούν απο αυτό το γράμμα.
  • Να λέτε λέξεις και να ζητάτε να σας πει αν ακούει ένα συγκεκριμένο γράμμα πχ. /λ/, να σας το δείχνει και να το βάζει στο χαρτί.
Το παιχνίδι εμπλουτίζεται με πολλές παρόμοιες οδηγίες και αυτό οδηγεί σε εξάσκηση και καλύτερο χειρισμό των γραμμάτων-φωνημάτων. 

Βασικό tip: Οι γονείς μπορούν να αφήνουν αναρτημένο το χαρτί στο ψυγείο και με κάθε ευκαιρία να επανέρχονται με τη μορφή παιχνιδιού. Η διάρκεια μπορεί να είναι ολιγόλεπτη.

Απευθύνεται: Σε παιδιά Νηπιαγωγείο και Πρωτοσχολικής ηλικίας που δυσκολεύονται να "ξεχωρίσουν" τα γράμματα και σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες που έχουν ελλείμματα στη φωνημική τους επίγνωση και χρειάζονται ενίσχυση. Μπορεί να γίνει απο γονείς, εκπαιδευτικούς και θεραπευτές.


Παιχνίδια - ασκήσεις με μαγνητάκια στο ψυγείο:
Το έγραψα λάθος στο ψυγείο (Α μέρος)

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter


Οι 10 τακτικές που δεν βοηθούν το παιδί με Δυσλεξία.


Όταν έχουμε ένα παιδί με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες στην οικογένεια μας, στη σχολική μας τάξη, στο φιλικό μας περιβάλλον είναι απαραίτητο να ενημερωθούμε για να έχουμε τη σωστή αντιμετώπιση απέναντι του. Είναι σημαντικό να μην επαναλαμβάνουμε τακτικές και μεθόδους που δεν αποδίδουν και αντιθέτως συνεχίζουν το φαύλο κύκλο των δυσκολιών και της χαμηλής απόδοσης του παιδιού. 

Θα αναφερθούν οι 10 βασικές τακτικές που δεν βοηθούν το παιδί με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες να μάθει, να επεξεργαστεί, να αποδώσει.


  • Να το βάζουμε να επαναλαμβάνει τους κανόνες γραμματικής για να τους μάθει και να τους εφαρμόσει. Είναι πολύ πιθανό να γνωρίζει ήδη το κανόνα ορθογραφίας αλλά να μην τον εφαρμόζει ποτέ. Θα πρέπει να αναζητηθεί άλλος τρόπος αυτοματοποίησης της ορθογραφίας.
  • Να το βάζουμε να γράφει πολλές φορές τις λέξεις που κάνει λάθος στην ορθογραφία για να τις "μάθει". Το παιδί με Δυσλεξία δυσκολεύεται να εγκαταστήσει ένα ικανό οπτικό λεξικό και να ανακαλεί τις λέξεις όταν χρειάζεται. Για αυτό μοιάζει κάθε φορά σαν να τις βλέπει "για πρώτη φορά". Η εικονογραφική μέθοδος μπορεί να βοηθήσει σημαντικά.
  • Να του ζητάμε να διαβάσει και να μας πει το μάθημα απ' έξω. Το δυσλεκτικό παιδί μαθαίνει καλύτερα με ερωτήσεις, εικόνες, σχεδιαγράμματα και χάρτη.
  • Να του αλλάζουμε τις ρουτίνες του. Η θέση των πραγμάτων του και οι ώρες που διαβάζει και ξεκουράζεται είναι σημαντικό να παραμένουν σταθερά αφού είναι πιο εύκολο έτσι να οργανώσει τη σκέψη του.
  • Να μην έχει βασικά πράγματα στο δωμάτιο του που θα τον βοηθούν να διαβάσει και να συγκεντρώνεται.
  • Να του ζητάμε να διαβάσει πολλές ώρες χωρίς διακοπή ή διαλείμματα γιατί "δεν προλαβαίνει". Το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες έχει άλλους ρυθμούς συγκέντρωσης που επηρεάζουν το βαθμό απόδοσης και παραγωγικότητας. Πρέπει να γίνει σεβαστό ότι τα πολλά μικρά διαλείμματα είναι απαραίτητα.
  • Να εφαρμόζονται οι κλασικοί διδακτικοί τρόποι. Χρειάζεται μια πολυαισθητηριακή και βιωματική προσέγγιση στην εκπαίδευση των παιδιών με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες.
  • Να χρησιμοποιεί τα ίδια μονότονα μέσα γραφής. Η εναλλαγή χρωμάτων, μέσων (μολύβι, στυλό, μαρκαδοράκια χρωματιστά κα.) και εμπειριών γραφής (σε μαυροπίνακα, σε γυαλόχαρτο, σε άμμο  κα.) λειτουργούν πολύ πιο αποτελεσματικά για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες που η διέγερση των αισθήσεων αποτελεί κύριο δρόμο μάθησης.
  • Να μην χρησιμοποιεί την τεχνολογία. Η τεχνολογία μπορεί να δώσει πολλές διεξόδους μάθησης συνδυάζοντας ήχο, κίνηση, εικόνα. Το παιδί πρέπει να ενθαρρυνθεί να χρησιμοποιεί τη τεχνολογία αφού μπορεί να καλύψει πολλά κενά που η κλασσική διδασκαλία αδυνατεί.
  • Όταν βρίσκεται σε διαδικασία παρέμβασης να αξιολογείται σε σχέση με τους άλλους και όχι με τον προηγούμενο εαυτό του. Στο παιδί με Δυσλεξία η πρόοδος του πρέπει να αναφέρεται σε σχέση με την προηγούμενη απόδοση του.

Όλα αυτά χρειάζεται να λαμβάνουν υπόψην όλα τα καθοριστικά πλαίσια της ζωής του παιδιού πχ. το σχολείο, η διδασκαλία ξένης γλώσσας, η προπόνηση ώστε να εφαρμόζουν κανόνες προσαρμογής της μαθησιακής διαδικασίας για να μπορεί να συμμετέχει με ίσους όρους με τα άλλα παιδιά.


Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ.

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter  



6 οφέλη μάθησης με τα ξύλινα τουβλάκια. Βίντεο.



Στη προσχολική ηλικία κατακτώνται πολλές δεξιότητες οι οποίες είναι σύμφωνες κάθε φορά με το στάδιο ανάπτυξης του παιδιού και τον προσωπικό του ρυθμό μάθησης. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε τι μπορεί να καταφέρει το μικρό παιδί σε κάθε ηλικία για να το τροφοδοτούμε με τα κατάλληλα ερεθίσματα. Αυτό δεν σημαίνει τίποτα άλλο απο το να του χαρίζουμε ευκαιρίες μάθησης, εξέλιξης και αυτοπεποίθησης.

Στο βίντεο φαίνεται πολύ παραστατικά πως ο 20 μηνών Eaton παίζει με τα κυβάκια του προσπαθώντας να φτιάξει πύργους. 


 

Μια μικρή ανάλυση στα μαθήματα που παίρνει ο Eaton με αυτές του τις προσπάθειες:

  1. Λεπτής κινητικότητας. Μέσα απο τις αποτυχημένες δοκιμές συνειδητοποιεί πως πρέπει να τοποθετήσει το κάθε ένα κυβάκι για να μην πέσει ο πύργος.
  2. Συντονισμό χεριού και ματιού.
  3. Ισορροπίας (όλες οι προσπάθειες απο το 2ο λεπτό και μετά).
  4. Έννοιες όπως το βάρος και το μέγεθος των κύβων.
  5. Αυτοπεποίθηση.
  6. Ανάπτυξη της περιέργειας καθώς και της πίστης ότι η προσπάθεια είναι σημαντική.
Tips: Δεν χρειάζεται να παρέμβουμε για να φτιάξουμε "μαζί" το πύργο. Οι αποτυχημένες προσπάθειες είναι αυτές που βοηθούν στη μάθηση. Μόνο μπορούμε να ενθαρρύνουμε αν βλέπουμε ότι απογοητεύεται γρήγορα για να φτάσει σε ένα τελικό αποτέλεσμα το οποίο δεν είναι αναγκαίο να είναι "τέλειο".

Απευθύνεται: Σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter


"Βάλε στα βαζάκια το σωστό"! Πως η αντίθεση βοηθά στη Δυσλεξία (2).




Ορθογραφικά λάθη και παρανοήσεις παγιώνονται και αναπαράγονται με διαφορετικό τρόπο σε κάθε παιδί με Δυσλεξία. Οι αιτίες αναζητούνται στην ιδιαιτερότητα αυτής της εγγενούς διαφορετικότητας στην νευρονατομία του εγκεφάλου που εμποδίζει να επέλθει, αυτοματοποίηση στην ορθογραφία. 

Ως αυτοματοποίηση εδώ εννοούμε την ικανότητα του ατόμου να κάνει κάτι χωρίς να "σκέφτεται". Στα άτομα χωρίς Δυσλεξία η ορθογραφημένη γραφή αυτοματοποιείται κάτι το οποίο δυσκολεύεται να καταφέρει το δυσλεξικό άτομο. Έτσι βασικός στόχος ενός προγράμματος παρέμβασης αναδεικνύεται η μείωση του κόπου και του χρόνου που χρειάζεται να καταναλώσει το παιδί για να γράψει ορθογραφημένα. 

Η άσκηση "Βάλε στα βαζάκια το σωστό" (1) συνεχίζεται απο την άσκηση "Βάλε στα βαζάκια το σωστό" (2). Πάλι εφαρμόζεται ο κανόνας της αντίθεσης και εδώ ασχολούμαστε με τη σωστή χρήση των άρθρων "τον και των".

Υλικά: δυο βαζάκια, χαρτιά post it, σελίδες Α4

Άσκηση: Ετοιμάζετε τα βαζάκια και τα χαρτιά post it όπως και εδώ. Αφού φτιάξετε ένα βαζάκι για κάθε πτώση γράφετε στα χαρτιά Α4 πολλά αρσενικά ουσιαστικά στην Αιτιατική ενικού και Γενική πληθυντικού.


1ο βήμα: Βάζει τις λέξεις μέσα

Αφήνετε τις λέξεις ανακατωμένες μπροστά απο το παιδί και το προτρέπετε να τις διαβάζει και να τις βάζει στο σωστό βάζο. 


Για την Αιτιατική ενικού.




Για την Γενική πληθυντικού.





2ο βήμα: κάνει προφορικές προτάσεις.

Παράλληλα για πολλές απο αυτές τις λέξεις ζητάτε απο το παιδί να φτιάξει προφορικά μικρές προτάσεις πχ. "Μπορείς να ζητήσεις απο τον διευθυντή μια συνάντηση;", "Η ευθύνη των δασκάλων είναι μεγάλη"  ώστε να κατανοεί και τη χρήση των πτώσεων στη γλώσσα.

3ο βήμα: γράφει προτάσεις κατα υπαγόρευση.

Προτάσεις απο αγόρι Δ' Δημοτικού με μαθησιακές δυσκολίες.

Στο τετράδιο γράφει πολλές προτάσεις κατα υπαγόρευση χρησιμοποιώντας ορθογραφημένα το άρθρο στη σωστή πτώση κάθε φορά.



Βασικά tips: Η ασκήσεις αυτές εμπλουτίζονται ακόμα περισσότερο όσο το παιδί κατανοεί, εξελίσσεται και μπορεί να αυξηθεί ο βαθμός δυσκολίας.

Απευθύνεται: Σε παιδιά σχολικής ηλικίας με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες ως άσκηση παρέμβασης απο εκπαιδευτικούς και ειδικούς θεραπευτές.

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter