Στα προγράμματα παρέμβασης Δυσλεξία at home χρησιμοποιούμε εικόνες και βρίσκουμε μέσα απο εκεί αφορμές για να δουλέψουμε μαζί γραμματικούς κανόνες, λεξιλόγιο, σύνταξη, μνήμη, αποσαφήνιση όρων όπως: Ουσιαστικό, Επίθετο, Ρήμα κτλ.
Με μια εικόνα μπορούμε:
- Να καταγράψει όσα Ουσιαστικά βλέπει.
- Να γράψει απο ένα Επίθετο για κάθε ουσιαστικό.
- Να γράψει Τι κάνουμε (Ρήματα) με κάθε ένα απο τα ουσιαστικά.
- Να γράψει Τοπικά Επιρρήματα για το πως είναι τοποθετημένα στο χώρο αυτά που βλέπει στην εικόνα πχ. Το σκυλί είναι πίσω απο το δέντρο.
- Να γράψει απο μια πρόταση για κάθε ουσιαστικό.
- Να φτιάξει επαυξημένες προτάσεις χρησιμοποιώντας /με/ και /που/ πχ. Βλέπω ένα τραπέζι με σιδερένια πόδια που είναι βρώμικο.
- Να φτιάξει ένα μικρό διάλογο μεταξύ κάποιων ουσιαστικών.
- Να γράψει μια σκέψη που μπορεί να κάνει κάθε ουσιαστικό της εικόνας πχ. σκυλί
- Να δει για κάποια δευτερόλεπτα την εικόνα και να προσπαθήσει να θυμηθεί όσα περισσότερα μπορεί.
- Να αναφέρει χαρακτηριστικά των ουσιαστικών σε σχέση με κάθε αίσθηση πχ. Κέικ=μαλακό, μυρωδάτο, γλυκό κα.
Tip:
Μπορεί να γίνει σαν παιχνίδι και με παιδιά Νηπιαγωγείου σε προφορική βάση!
Απευθύνεται: Σε παιδιά σχολικής ηλικίας με Δυσλεξία/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ως ενίσχυση στη μαθησιακή πράξη.
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter