Χαρούμενα Χριστούγεννα & Ευτυχισμένο το 2019!



❝Κάνουμε διακοπές και επανερχόμαστε πιο δημιουργικοί!


Ενημερωθείτε για:

  • Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ .
  • Εποπτεία Ειδικών Παιδαγωγών εδώ


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter

Το dyslexia ρητό της ημέρας!

ρητό-δυσλεξία-ελύτης


❝Το Ταλέντο είναι πηγαίο και η Τόλμη ένα βασικό χαρακτηριστικό όλων των παιδιών. Για την Τύχη όμως των παιδιών με δυσλεξία και ΕΜΔ μπορούμε να παίξουμε καθοριστικό ρόλο. Ως γονείς, δάσκαλοι και ειδικοί παιδαγωγοί ας φτιάξουμε ένα περιβάλλον που μπορεί το δυσλεκτικό παιδί να μάθει με τον τρόπο που του ταιριάζει, να εξελιχθεί και να εκφράσει όλες τις πτυχές του χαρακτήρα του!❠


Ενημερωθείτε για:

  • Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ .
  • Εποπτεία Ειδικών Παιδαγωγών εδώ


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter

Ακολούθησε τη φωτεινή γραμμή! Αντιμετώπιση της Δυσγραφίας και βελτίωση του γραφικού χαρακτήρα

φωτεινή, γραμμή, δυσγραφία, δυσλεξία


Η ανάγκη βελτίωσης της γραφής προκύπτει πολύ συχνά σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες!

Γραφή.


Η γραφή είναι μια προέκταση της ανθρώπινης γλώσσας στο χώρο και στο χρόνο. Πρόκειται για την αναπαράσταση της γλώσσας με τη χρήση συμβόλων και σημείων. Μέσα από το σύστημα γραφής συνθέτουμε κείμενα και αναπαράγουμε νοήματα.


Ανάπτυξη.


Η γραφή είναι μια από τις πιο σύνθετες δεξιότητες που καλείται ο άνθρωπος να μάθει. Προϋποθέτει να έχουμε μια νοητική αναπαράσταση του γράμματος που θέλουμε να γράψουμε και έπειτα να προγραμματίσουμε όλη την κίνηση που χρειάζεται για να το κατασκευάσουμε στο χαρτί.


Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.


Τα παιδιά με δυσκολίες στη γραφή δυσκολεύονται να συμβαδίσουν με τους συνομηλίκους τους και παρουσιάζουν έναν γραφικό χαρακτήρα που δεν "καλυτερεύει" με τον χρόνο. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορεί να έχουν παίξει ρόλο και να επηρέαζουν την γραφοκινητική εξέλιξη του παιδιού.

Αντιμετώπιση.


Στα πλαίσια ενός προγράμματος παρέμβασης ειδικής αγωγής υπάρχουν πολλές δραστηριότητες που μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση του γραφικού χαρακτήρα. Μια από αυτές είναι και η χρήση της φωτεινής γραμμής

Υλικά: φωτεινός (φωσφοριζέ) μαρκαδόρος

Τα βήματα για αυτή την δραστηριότητα είναι πολύ απλά. Περνάμε με το φωτεινό μαρκαδόρο μια γραμμή κατά μήκος της γραμμής του τετραδίου. Σκοπός είναι να μάθουμε ποια γράμματα περνούν και δεν περνούν κάτω από την γραμμή. Γράφουμε όλα τα γράμματα και γράφει και το παιδί μαζί μας. Η οδηγία είναι: πρέπει να μπουν στο χρώμα μόνο τα γράμματα που "πέφτουν" πχ. γ, μ, ρ κτλ. Με το φωτεινό χρώμα το παιδί μπορεί εύκολα να δει ποια παραβίασαν τον κανόνα, να τα κυκλώσει και να τα διορθώσει.

φωτεινή, γραμμή, δυσγραφία, δυσλεξία


Το ίδιο γίνεται και με τα γράμματα που είναι πιο ψηλά από τα υπόλοιπα. Αυτή τη φορά η γραμμή είναι από πάνω και η οδηγία είναι να ξεκινούν από ή να φτάσουν τη φωτεινή γραμμή.

φωτεινή, γραμμή, δυσγραφία, δυσλεξία
Τα ψηλά γράμματα!



Έπειτα περνάμε σε λέξεις. Οι γραμμές είναι πάνω και κάτω για να υπάρχει η διόρθωση.


φωτεινή, γραμμή, δυσγραφία, δυσλεξία
Λέξεις!

Μπορεί να γίνει χρήση του εργαλείου σε διάφορες ασκήσεις και στόχος είναι το παιδί να γενικεύσει τον κανόνα. Προωθήστε την ιδέα να χρησιμοποιεί το φωτεινό μαρκαδόρο ως τρόπο αυτοδιόρθωσης.

Παραδείγματα εφαρμογής:

φωτεινή, γραμμή, δυσγραφία, δυσλεξία
Αγόρι, Δ Δημοτικού με στοιχεία δυσγραφίας!

φωτεινή, γραμμή, δυσγραφία, δυσλεξία
Υλικό από την ειδική παιδαγωγό σε εποπτεία Άντζελα Στολτίδη (Αθήνα)
που δείχνει την εφαρμογή της άσκησης σε παιδί Δ' Δημ.
με δυσγραφικά χαρακτηριστικά στη γραφή του.


Πριν

φωτεινή, γραμμή, δυσγραφία, δυσλεξία
Υλικό από την ειδική παιδαγωγό σε εποπτεία Μαρία Αχιλλέως (Κύπρος).
Δείγμα γραφής από αγόρι Ε' Δημ. με δυσγραφία


Μετά (γράμματα)
φωτεινή, γραμμή, δυσγραφία, δυσλεξία
Εφαρμογή της άσκησης σε γράμματα.



Μετά (πρόταση)

φωτεινή, γραμμή, δυσγραφία, δυσλεξία
Εφαρμογή της άσκησης σε πρόταση. 
Εφαρμογή της άσκησης από μητέρα κατά την καθημερινή μελέτη με τον γιο της!

Η ειδική παιδαγωγός Στέλλα Χουρχούλη, Κέρκυρα (εποπτεία)
μας δείχνει πως χρησιμοποιεί τη φωτεινή γραμμή
στον Α που χρειάζεται να διορθώσει το γραφικό του χαρακτήρα!

Η ειδική παιδαγωγός Βάγια Νερντζάκη, Ορεστιάδα (εποπτεία)
μας δείχνει πως χρησιμοποιεί τη φωτεινή γραμμή
στον Κ (Ε' Δημ.) που χρειάζεται να διορθώσει το γραφικό του χαρακτήρα!



❝Πρόκειται για μια μέθοδο που μπορούν να εφαρμόσουν ειδικοί παιδαγωγοί σε προγράμματα παρέμβασης, δάσκαλοι σαν βοηθητικό εργαλείο στη τάξη, γονείς κατά την καθημερινή μελέτη.❠




Ενημερωθείτε για:

  • Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ .
  • Εποπτεία Ειδικών Παιδαγωγών εδώ


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter


Dyslexia quote of the day!



❝Τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες έχουν την ίδια ανάγκη και το ισότιμο δικαίωμα να αποκτήσουν μόρφωση, γνώση και παιδεία. Όλοι όσοι παίρνουν μέρος στην αγωγή και διδασκαλία τους πρέπει να εξασφαλίσουν την πρόσβαση, στις ίσες ευκαιρίες για εξέλιξη και πρόοδο.❞


Ενημερωθείτε για:

  • Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ .
  • Εποπτεία Ειδικών Παιδαγωγών εδώ


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter

4 βήματα για μια πετυχημένη παρέμβαση στη Δυσορθογραφία!

4, βήματα, δυσορθογραφία, δυσλεξία


Η ορθογραφία ταλαιπωρεί ένα μεγάλο αριθμό παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες!

Η επαφή με τη γραφή.


Το παιδί από μικρή ηλικία πλέον έρχεται σε επαφή με τη γραφή. Ήδη από την προσχολική ηλικία γράφει αυθόρμητα και πηγαία. Οι ορθογραφικοί κανόνες έρχονται αργότερα, με την ένταξη του στην εγγράμματη παιδεία οι οποίοι οργανώνουν τον γραπτό γλωσσικό κώδικα.


Δυσορθογραφία.


Η Δυσορθογραφία εμφανίζεται ως ειδική μαθησιακή δυσκολία είτε αυτόνομα είτε σαν ένα χαρακτηριστικό άλλων ειδικών μαθησιακών δυσκολιών όπως είναι η δυσλεξία. Πρόκειται για την επίμονη δυσκολία στην απόκτηση της ορθογραφημένης γραφής ανεξάρτητα από το αν γνωρίζει τους κανόνες, τις προσπάθειες που καταβάλλει το ίδιο το παιδί καθώς και το περιβάλλον του.


Αντιμετώπιση.


Ένας τρόπος για να διδάξουμε το παιδί με Δυσορθογραφία την ορθογραφημένη γραφή και να ενισχύσουμε τη δεξιότητα της αυτοματοποίησης της, είναι μέσα από την Πολυαισθητηριακή και Κιναισθητική προσέγγιση.


4 απλά βήματα για να μάθουμε Ορθογραφία:


Κατασκευάζω. Το πρώτο στάδιο είναι να κατασκευάσουμε τον κανόνα. Να τον δούμε, να τον πιάσουμε, να τον βιώσουμε. Αυτό μπορεί να συμβεί μέσα από πλήθος ασκήσεων που ενεργοποιούν τις αισθήσεις για να συμμετέχουν στην κατάκτηση της γνώσης. Στην ουσία αυτό που θέλουμε να πετύχουμε είναι να αυξήσουμε το Οπτικό λεξικό του παιδιού. Πρέπει να βρούμε τρόπους ώστε να ανακαλείται όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά η "εικόνα" της κατάληξης πχ. στις λέξεις σε -ος, -ης κτλ. Αυτό γίνεται ακόμα πιο χρήσιμο όταν αναφερόμαστε στη πιο "δύσκολη" ορθογραφία, τη Θεματική.


Ορθογραφία με μαγνητικά γράμματα για παιδιά με δυσλεξία!




Αναζητώ. Το επόμενο βήμα είναι να αναζητήσουμε την ομάδα των λέξεων, που διδάσκουμε την ορθογραφία της, σε προτάσεις και κείμενα. Έτσι αν διδάσκουμε την ορθογραφία των ρημάτων σε -ω θα εντοπίσουμε τέτοιες λέξεις μέσα σε κείμενα. Σε αυτό το σημείο είναι χρήσιμο να τονίσουμε την αξία του να αναζητάς τη γνώση όχι μόνο σε σχολικά κείμενα. Διευρύνετε το πεδίο αναζήτησης και ψάξτε σε περιοδικά, αγαπημένα βιβλία, κόμικ, υπότιτλους ταινιών κτλ.

Το παιδί έρχεται σε επαφή και με την λειτουργική έννοια των λέξεων μέσα σε κείμενα που συναντά στη καθημερινότητα του. Και εδώ δεν ξεχνάμε να χρησιμοποιούμε χρώματα για να κυκλώσουμε, τονίσουμε, υπογραμμίσουμε αυτό που αναζητάμε.

Μπορούμε να συνδυάσουμε το προηγούμενο με αυτό το στάδιο σε μια άσκηση κολάζ!


Το κολάζ ως εργαλείο οπτικής διάκρισης και φωνημικής επίγνωσης!



Συμπληρώνω. Αφού έχουμε "παίξει" με τα παραπάνω βήματα, το παιδί γνωρίζει πια τον κανόνα, έχουμε πετύχει ένα βαθμό αυτοματοποίησης και μπορούμε να περάσουμε στο επόμενο βήμα. Αναφερόμαστε πια στη χρήση του ορθογραφικού κανόνα μέσα από τη συμπλήρωση των καταλήξεων σε λέξεις, προτάσεις, κείμενα. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να φτιάξουμε τέτοιου είδους ασκήσεις που πλέον αξιολογούν και το βαθμό της επίγνωσης που έχει το παιδί για την ορθογραφημένη γραφή. Μια τέτοια άσκηση αναγκάζει το παιδί να συγκεντρώσει την προσοχή του μόνο στην εφαρμογή του κανόνα.




Γράφω. Η αυθόρμητη γραφή και η παραγωγή γραπτού λόγου είναι το στάδιο στο οποίο εμφανίζονται δυναμικά όλες οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας μαθητής με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Το παιδί με Δυσορθογραφία περνάει το πιο δύσκολο τεστ όταν χρειάζεται να αυτενεργήσει και να συνθέσει μόνο του μια πρόταση ή κείμενο. 

Δίνουμε λέξεις (προφορικά) από αυτές που διδάξαμε ορθογραφικά  και το παιδί δημιουργεί με αυτές προτάσεις και κείμενα. 


Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!


✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 

  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! 
    • Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! 
    • Κλίκ στην εικόνα για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.



  • Κλικ στην εικόνα για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε γονείς.





Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com

Dyslexia quote of the day!

δυσλεξία, ρητό, μικρός, πρίγκηπας



❝Αν όλοι εμείς που δουλεύουμε δίπλα σε παιδιά ακούγαμε πιο προσεκτικά αυτά που έχουν να πουν θα γινόμασταν καλύτεροι παιδαγωγοί και άνθρωποι!❞



Ενημερωθείτε για:


  • Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ .
  • Εποπτεία Ειδικών Παιδαγωγών εδώ


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter

Όταν μπερδεύουμε το ρ και το σ! Κιναισθητική άσκηση για παιδιά με Δυσλεξία

  ασπροπίνακας, μανταλάκι, πομ πομ, ρ, σ, δυσλεξία

Η Οπτική διάκριση εμφανίζεται φτωχή σε παιδιά με δυσλεξία και αυτό ευθύνεται για πλήθος δυσκολιών τους!

Οπτική διάκριση:


Η δεξιότητα να αναγνωρίζω και να διακρίνω τις διαφορές και ομοιότητες μεταξύ των γραφημικών συμβόλων λέγεται Οπτική διάκριση

Σύμβολα:


Τα γράμματα και οι αριθμοί παρουσιάζουν ομοιότητες και διαφορές ως προς το σχήμα, τη φορά και τη κατεύθυνση γραφής. Κάποια απο αυτά διαφέρουν μόνο ως προς ένα στοιχείο και το παιδί με ΕΜΔ δυσκολεύεται να αφομοιώσει απόλυτα αυτές τις διαφορές. 

Μορφολογικές δυσκολίες:


Έτσι το ο διαφέρει από το α μόνο ως προς το μπαστουνάκι στη δεξιά πλευρά, το ε από το ω μόνο ως προς την τοποθέτηση τους στη γραμμή, το κεφαλαίο Θ από το κεφαλαίο Φ μόνο ως προς την οριζόντια ή κάθετη γραμμή στο εσωτερικό τους. Ο κατάλογος έχει και άλλες μορφολογικές συγχύσεις που οι γονείς, οι δάσκαλοι και οι ειδικοί παιδαγωγοί συναντούν συχνά στα τετράδια των δυσλεκτικών παιδιών.

Το /ρ/ και το /σ/:


Μια τέτοια γραφοκινητική παρανόηση θα μας απασχολήσει και εδώ. Πρόκειται για τη δυσκολία κάποιων παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες να κατακτήσουν πετυχημένα τη ταύτιση των φωνημάτων /ρ/ και /σ/ με το σωστό γράμμα. Αυτά τα δυο γράμματα διαφέρουν μόνο ως προς τη κάθετη ή οριζόντια γραμμή κατά τη γραφή τους. Για αυτό και πολλά παιδιά, ειδικά όταν χρειάζεται να γράψουν καθ υπαγόρευση ή αυθόρμητα αντικαθιστούν το ένα με το άλλο.

Διδακτική προσέγγιση:


Αυτές τις δυσκολίες στα παιδιά με δυσλεξία τις αντιμετωπίζουμε με Κιναισθητικές και Πολυαισθητηριακές ασκήσεις. 

Υλικά: ασπροπίνακας, μανταλάκι, πομ πομ

Αρχικά γράφουμε με μπερδεμένη σειρά πολλά ρ και σ στον πίνακα. Τοποθετούμε το πομ πομ μέσα στο μανταλάκι και έχουμε έτοιμο το κιναισθητικό εργαλείο γραφής.


ασπροπίνακας, μανταλάκι, πομ πομ, ρ, σ, δυσλεξία



Έπειτα το παιδί ακούει λέξεις που ξεκινούν ή εμπεριέχουν ρ και σ. Για κάθε λέξη σβήνει το γράμμα που ακούει. Σβήνει με την ίδια φορά που κάνουμε για να γράψουμε το κάθε γράμμα. 


ασπροπίνακας, μανταλάκι, πομ πομ, ρ, σ, δυσλεξία



Αν η λέξη έχει και ρ και σ τότε το παιδί θα πρέπει να σβήσει τα γράμματα με τη σειρά που τα ακούει.



ασπροπίνακας, μανταλάκι, πομ πομ, ρ, σ, δυσλεξία


Μια άσκηση που μπορεί να γίνει για όλες τις συγχύσεις αυτού του είδους όπως και για διακρίσεις μεταξύ των διπλών συμπλεγμάτων πχ. τσ και τζ, τσ και στ κλπ.


Πρόσθετα οφέλη: 

  • λεπτή κινητικότητα
  • συντονισμός χεριού ματιού
  • συγκέντρωση

* Η ιδέα για το μανταλάκι με το πομ πομ ως κιναισθητικό εργαλείο ανήκει στην εποπτευόμενη ειδική παιδαγωγό Στέλλα Χουρχούλη.



✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 
  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! Kάνετε κλικ στην εικόνα για να πάρετε πληροφορίες για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! Αν μένετε εκτός Αθήνας κάνετε κλίκ στην εικόνα για να πάρετε πληροφορίες για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.




Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & instagram


Dyslexia quote of the day!



❝Η φαντασία και δημιουργικότητα που διαθέτουν τα παιδιά με δυσλεξία είναι ένα χαρακτηριστικό που εμφανίζεται δυναμικά και κατά τη μαθησιακή διαδικασία. Αρκεί να μην την ανακόψουμε, εμποδίσουμε, ακυρώσουμε. 

Οι δυσλεκτικοί μαθητές έχουν στατιστικά μεγαλύτερη εμπλοκή σε δημιουργικές δραστηριότητες από τους συμμαθητές τους. Ας φροντίσουμε να ενθαρρύνουμε αυτές τις δεξιότητες και να τις εντάσσουμε στα προγράμματα παρέμβασης ειδικής αγωγής αλλά και στη σχολική τάξη και καθημερινή μελέτη!❠




Ενημερωθείτε για:

  • Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ .
  • Εποπτεία Ειδικών Παιδαγωγών εδώ


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter

Μαθαίνουμε τα όρια των λέξεων με μια κόκκινη κουκίδα! Οπτικοχωρική αντίληψη και Δυσλεξία

 όρια, λέξεις, κόκκινη, κουκίδα, δυσλεξία

Λέξεις που κολλάνε μεταξύ τους, συναντάμε πολύ συχνά στα γραπτά δυσλεκτικών παιδιών!


Η αυτονομία της λέξης.


Η αυτονομία της λέξης μέσα στη πρόταση εκφράζεται Φωνολογικά και Οπτικοχωρικά. Όταν ακούμε μια πρόταση γνωρίζουμε πόσες λέξεις έχει και μπορούμε να ξεχωρίσουμε φωνολογικά τη κάθε μια πχ. δικός σου και όχι δικοσου. Αφού έχουμε κατακτήσει την Φωνολογική διάκριση μπορούμε να αναπαριστούμε και Οπτικοχωρικά (γραπτά) αυτή την αυτονομία των λέξεων αφήνοντας το απαραίτητο κενό ανάμεσα τους. 

Τι συμβαίνει με τα παιδιά με δυσλεξία;


Στους μαθητές με δυσλεξία τα Φωνολογικά και Οπτικοχωρικά όρια των λέξεων δεν είναι πάντα ευδιάκριτα. Για αυτό και παρατηρούμε πολύ συχνά "κολλημένες λέξεις" στα γραπτά τους. Οι λέξεις που εμφανίζονται συνήθως κολλημένες με άλλες είναι μικρές λέξεις πχ. αντωνυμίες, σύνδεσμοι κτλ. Χρειάζεται λοιπόν να αναπτύξουμε τη Φωνολογική και Οπτικοχωρική δεξιότητα έτσι ώστε το παιδί με δυσλεξία να αναπαριστά πετυχημένα την απόσταση μεταξύ των λέξεων.

Η κόκκινη κουκίδα!


Πλήθος ασκήσεων μπορούν να εφαρμοστούν για να εξασκηθεί το δυσλεκτικό και με ειδικές μαθησιακές παιδί ώστε να ακούει σωστά τα όρια των λέξεων σε μια πρόταση και να μην τα παραβιάζει όταν γράφει. Εδώ με εργαλείο μας μια κόκκινη κουκίδα καταφέρνουμε να εντυπώσουμε καλύτερα αυτό το κενό που ξεχωρίζει την μια από την άλλη.

Υλικά:


ασπροπίνακας, μαύρος και κόκκινος μαρκαδόρος

Οδηγίες:


Το πρώτο βήμα είναι να αναπαραστήσουμε τον αριθμό των λέξεων που περιέχει η πρόταση με παύλες. Ξεκινάμε με μικρής δυσκολίας προτάσεις και σιγά σιγά την αυξάνουμε. Πριν το παιδί ακούσει την κάθε πρόταση εμείς έχουμε βάλει στον πίνακα όλες τις παύλες που αντιστοιχούν στις λέξεις. 


όρια, λέξεις, κόκκινη, κουκίδα, δυσλεξία
Παύλες όσες και οι λέξεις της πρότασης!

Έπειτα είμαστε έτοιμοι να υπαγορεύσουμε τις προτάσεις. Το παιδί ακούει προσεκτικά και γράφει τις λέξεις στη κάθε παύλα. Αφού ολοκληρώσει τονίζουμε το κενό ανάμεσα στις λέξεις με μια κόκκινη κουκίδα!


όρια, λέξεις, κόκκινη, κουκίδα, δυσλεξία
Η κόκκινη κουκίδα ανάμεσα!

Στο επόμενο στάδιο το παιδί περνάει από την καθ' υπαγόρευση στην αυθόρμητη γραφή. Το παιδί γράφει μόνο του προτάσεις και τονίζουμε το κενό που χρειάζεται να διατηρήσει πάλι με τον ίδιο τρόπο. Αυτό το ακολουθούμε μέχρι να μην χρειάζεται πλέον ένας τέτοιος τρόπος αναπαράστασης.


✺ Παράδειγμα εφαρμογής:


Αγόρι, Δ' Δημ. με δυσγραφία και δυσκολίες στη τήρηση των αποστάσεων


✺ Παράδειγμα εφαρμογής: 

κόκκινη,κουκίδα, παύλες, όρια, λέξεις, δυσλεξία
Η ειδική παιδαγωγός σε εποπτεία εφαρμόζει την άσκηση
σε μαθητή ΣΤ Δημ. με μαθησιακές δυσκολίες!



❝Καλησπέρα σας. Θέλω να σας ευχαριστήσω γιατί μια εικόνα από τις αναρτήσεις με ξεμπλόκαρε πώς να χειριστώ ένα μαθητή με ΔΕΠ-Υ. Είχα μπλοκάρει και δεν έβρισκα τρόπο να κεντρίσω το ενδιαφέρον του. Με το που την είδα κατάλαβα τι πρέπει να κάνω. Η φωτογραφία με τις κουκκίδες για την τήρηση κενών. Είχα κάνει και άλλες προσπάθειες και καμία δεν τον ενεργοποιούσε❞
(Φιλόλογος, Ειδική παιδαγωγός, Πάτρα)




Tip! 
❝Μην παραλείψετε η κάθε παύλα να αντιστοιχεί στο μήκος της κάθε λέξης. Έτσι ενισχύουμε ακόμα περισσότερο την Οπτικοχωρική αντίληψη!❞



✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 
  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! Kάνετε κλικ στην εικόνα για να πάρετε πληροφορίες για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! Αν μένετε εκτός Αθήνας κάνετε κλίκ στην εικόνα για να πάρετε πληροφορίες για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.




Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & instagram