Γνωρίζεις ότι;

 









Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!


✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 

  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! 
    • Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! 
    • Κλίκ στην εικόνα για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.



  • Κλικ στην εικόνα για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε γονείς.





Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com


Ενεργητικός ή Παθητικός Αόριστος; Γραμματική και Δυσλεξία!

 

Η κατανόηση της Γραμματικής είναι μια συνεχής πρόκληση για παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες!

Στην ειδική αγωγή για να είναι αποτελεσματική η διδασκαλία παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες χρειάζεται συνεχής προσαρμογή των διδακτικών στόχων και μέσων διδασκαλίας στις ιδιαίτερες ανάγκες τους.

Ένα από τα βασικότερα χαρακτηριστικά των μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες είναι τα διαφορετικά μαθησιακά προφίλ που εμφανίζει καθένας τους. Έτσι ένας παιδαγωγός πρέπει να λάβει υπόψην του όχι μόνο τις δυσκολίες αυτές καθ αυτές αλλά και τον ατομικό ρυθμό και τη διαφορετική ποιοτική σύνθεση των δυσκολιών που έχει κάθε μαθητής.

Στο παρον άρθρο θα προσπαθήσουμε να δείξουμε έναν τρόπο που θα βοηθήσει αρκετούς μαθητές με ΕΜΔ να έρθουν σε επαφή με τη Γραμματική ενεργοποιώντας τις γνώσεις που ήδη έχουν.

Οδηγίες:

Πρώτα θυμίζουμε ότι για να αναγνωρίσουν αν ένα ρήμα είναι στον Ενεργητικό ή Παθητικό Αόριστο θα πρέπει να ανατρέξουν στον Ενεστώτα. 

Το ρήμα που έχω μπροστά μου, αν το βάλω στον Ενεστώτα (Τώρα), τελειώνει σε /-ω/ ή /-ομαι/;



Αφού ξεκαθαρίσουμε την προηγούμενη οδηγία, φτιάχνουμε προτάσεις με Ενεργητικό ή Παθητικό Αόριστο.




Μετά χρειάζεται να φτιάξουμε κάποια σημεία αναφοράς με τις καταλήξεις /-ω/ και /-ομαι/.

Εδώ χρησιμοποιήσαμε μικρά bubble talks όπου γράψαμε τις καταλήξεις.



Στην εφαρμογή της άσκησης το παιδί, βάζει νοερά τις προτάσεις στον Ενεστώτα.

Έτσι για την πρώτη πρόταση θα πρέπει ο μαθητής να αναρωτηθεί:

Ο εργάτης φορτώνει ή φορτώνεται τα έπιπλα στο φορτηγό;

Για κάθε πρόταση τοποθετεί πάνω από το ρήμα την αντίστοιχη κατάληξη στον Ενεστώτα. Μετά απαντάει αν είναι Ενεργητικός ή Παθητικός Αόριστος.



Η άσκηση απευθύνεται σε παιδιά με ΕΜΔ που αναγνωρίζουν την Ενεργητική και Παθητική φωνή.

Τα μοντέλα διδασκαλίας για να εφαρμοστούν με επιτυχία στους μαθητές με ΕΜΔ πρέπει να βασίζονται σε ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα και όχι σε έναν ομοιόμορφο τρόπο μάθησης.


Η άσκηση σε video:




Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!


✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 

  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! 
    • Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! 
    • Κλίκ στην εικόνα για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.



  • Κλικ στην εικόνα για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε γονείς.





Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com


Το Dyslexia ρητό της ημέρας!

 


"Όλα τα παδιά θέλουν να τα μπορούν όλα και όταν δεν τα μπορούν όλα τόσο καλά, θέλουν να ξέρουν βαθιά μέσα τους ότι αυτό δεν είναι δικό τους σφάλμα [...]" (Ελίνα Μπόντη, Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες Μια εναλλακτική προσέγγιση ... για όλους, σελ.5)

Τα παραπάνω λόγια μαρτυρούν την πραγματικότητα που θέλουν να ζουν όλα τα παιδιά με ή χωρίς ΕΜΔ. Αυτό σημαίνει ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό να εκπαιδεύουμε τους μαθητές μας στη θετική θεώρηση των δικών τους δυσκολιών. Να βλέπουν με αισιόδοξη ματιά τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες, οι οποίες είναι απλά διαφορετικές και όχι χειρότερες από τους συνομιλήκους τους.

Σε ένα περιβάλλον που ξέρει να λέει μπραβο για τα μικρά και τα μεγάλα που καταφέρνει ένα παιδί με ΕΜΔ δίνεται η δυνατότητα αληθινής πίστης στον εαυτό του, εφόδιο που συνεισφέρει όσο τίποτα άλλο στην εξέλιξη του στον μαθησιακό τομέα.


Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!


✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 

  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! 
    • Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! 
    • Κλίκ στην εικόνα για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.



  • Κλικ στην εικόνα για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε γονείς.





Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com