Η ανάγνωση πάντα ήταν και θα παραμείνει μια πράξη διάθεσης!
Η πράξη της ανάγνωσης σε παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσαναγνωσία και δυσκολίες ανάγνωσης πολλές φορές χρωματίζεται με αρνητική διάθεση. Αυτή συνήθως εκφράζεται όταν το παιδί αρνείται συστηματικά να διαβάσει ή βιώνει συναισθήματα έντονου στρες μπροστά σε ένα άγνωστο κείμενο.
Το αναγνωστικό στρες είναι μια συνηθισμένη συνθήκη σε μαθητές που δεν έχουν ακόμα κατακτήσει με ευχέρεια τον μηχανισμό της ανάγνωσης. Η φωναχτή ανάγνωση είναι μια ακόμα πιο πιεστική κατάσταση καθώς δημιουργεί ψυχολογική ένταση με αρνητικές συνέπειες στη γενική διάθεση του παιδιού με δυσλεξία για τη σχολική του μελέτη.
Οι ασκήσεις ενός προγράμματος παρέμβασης είναι έτσι σχεδιασμένες ώστε να εμπλέκουν το παιδί με δυσκολίες ανάγνωσης σε ασκήσεις με τη μορφή παιχνιδιών που το εκπαιδεύουν αναγνωστικά μειώνοντας ταυτόχρονα τη ψυχολογική κόπωση που ενδεχομένως να αισθάνεται.
Η άσκηση, Σβήσε τις λέξεις! εκπαιδεύει το παιδί στην Ανάγνωση ενισχύοντας ταυτόχρονα και την Οπτική διαδοχική μνήμη, μια δεξιότητα πολύ σημαντική για την πετυχημένη ανάγνωση. Έτσι μειώνουμε και το φαινόμενο να μαντεύουν και να υποθέτουν τις λέξεις όσο διαβάζουν. Με αυτόν τον τρόπο δίνεται σημασία σε ολόκληρη την εικόνα της λέξης.
Σβήσε τα γράμματα! Κιναισθητική άσκηση γραφής & Δυσλεξία
Υλικά: ασπροπίνακας ή μαυροπίνακας, μαρκαδόρος, σφουγγάρι
Υλικά! |
Η άσκηση είναι πολύ απλή στο σχεδιασμό της. Αρχικά γράφουμε με μεγάλα και αραιά γράμματα λέξεις που έχουμε επιλέξει ότι θα δουλέψουμε αναγνωστικά με το μαθητή. Εδώ επιλέξαμε λέξεις με το σύμπλεγμα /θρ/. Χρησιμοποιούμε άλλο χρώμα για το σύμπλεγμα, για καλύτερη αποτύπωση.
Στη συνέχεια, το μόνο που ζητάμε, είναι το παιδί να διαβάζει τη λέξη ενώ τη σβήνει με το σφουγγάρι! Κάθε φορά ξαναλέει ολόκληρη τη λέξη που μόλις διάβασε. Έτσι ενισχύετε την Οπτική διαδοχική μνήμη.
Για να εξελίξουμε την άσκηση αλλά και τις αναγνωστικές δεξιότητες του παιδιού μπορούμε σταδιακά να προσθέτουμε και τον παράγοντα Χρόνο. Με ένα χρονόμετρο ή κλεψύδρα (που εικονοποιεί τον Χρόνο) το παιδί θα προσπαθήσει να μειώσει τον χρόνο που χρειάστηκε για να διαβάσει τις λέξεις.
Όταν μπερδεύουμε το ρ και το σ! Κιναισθητική άσκηση για παιδιά με Δυσλεξία
❝Προσοχή πάντα, όταν προσθέτουμε τη χρονομέτρηση στις ασκήσεις να είμαστε σίγουροι ότι ο μαθητής είναι δεκτικός σε αυτό και δεν το αντιμετωπίζει ως έναν επιπλέον παράγοντα άγχους. Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο τότε αφαιρούμε τη χρονομέτρηση από την άσκηση και την επαναφέρουμε όταν ο μαθητής θα μπορεί να το αντιμετωπίζει ως κίνητρο και διάθεση για παιχνίδι!❞
Ενημερωθείτε για: