Ένα παιδί με μαθησιακά προβλήματα που δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί καλείται καθημερινά να ανταπεξέλθει μέσα σε οργανωμένα πλαίσια πχ.σχολική τάξη. Η προσέγγιση στην αντιμετώπιση γίνεται μέσα απο ασκήσεις οργάνωσης, μεθόδους και στρατηγικές για την ενίσχυση της εστίασης και της παραγωγής συγκεκριμένου έργου.
Όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε οτι το παιδί με διάσπαση είναι εξαιρετικά ευαίσθητο στη πίεση. Οι κανόνες και οι περιορισμοί το φορτίζουν και για αυτό χρειάζεται ένα "ξύπνημα" των αισθήσεων για να επανέλθει σε ισορροπία.
Παρουσιάζεται η ελεύθερη μετάφραση απο ένα απόσπασμα άρθρου το οποίο δημοσιεύτηκε στο Special -Ism σχετικά με τις 10 ασκήσεις που βοηθούν στο "Ξύπνημα των αισθήσεων"!
Sensory Strategies για την καρέκλα.
1.Εκτάσεις στη καρέκλα – Πιάστε μια πλευρά απο το πίσω μέρος της καρέκλας με τα δύο χέρια και στρίψτε το κορμό σας όσο το δυνατόν περισσότερο προς μια κατεύθυνση. Επαναλάβετε και στην άλλη κατεύθυνση.
2. Έλξεις δαχτύλων. – Αγκιστρώστε τους δείκτες μαζί και τραβήξτε για 3 δευτερόλεπτα. Επαναλάβετε με κάθε σετ δακτύλων.
&
&
&
&
&
3. Velcro – Κολλήστε μια ταινία απο αυτοκόλλητο βέλκρο κάτω απο το θρανίο των μαθητών για να "τρίβουν" τα δάχτυλα τους. Τα περισσότερα παιδιά προτιμούν το μαλακό πλέγμα αλλά κάποια προτιμούν και τη πιο άγρια πλευρά - και τα δύο βοηθούν.
&
&
&
4. Σπρώξτε με πίεση – Αρχικά καθίστε ίσια και τραβήξτε τον αφαλό σας προς τη σπονδυλική στήλη. Μετά σφίξτε τα χέρια σας σταθερά προς τα κάτω από τη κορυφή του κεφαλιού. Εναλλακτικά πιέστε τις παλάμες σας μαζί μπροστά απο το στήθος όσο το δυνατόν πιο σταθερά.
&&
&
&
5. Push-Ups στη καρέκλα – Τοποθετήστε τα χέρια σας σε κάθε μεριά της καρέκλας και τεντώστε τους βραχίονες για να σηκώσετε το πίσω μέρος του σώματος από τη καρέκλα. Επαναλάβετε 10 φορές.
6. Παγούρια – Προσωπικά εγώ προτιμώ τα Camelbak water bottles (τα βρίσκεις σε καταστήματα αθλητικών ειδών). Αυτό απαιτεί να δαγκώσεις απαλά το καλαμάκι ενώ βάζεις το στόμα σου στη βαλβίδα αντίστασης. Ενισχύει ιδιαίτερα το συντονισμό του στόματος. Ενθαρρύνετε τους μαθητές να έχουν ένα παγούρι στο θρανίο τους ανα πάσα στιγμή.
&
&
&
7.Τσίχλες ή μέντες – Μελέτες δείχνουν ότι οι τσίχλες και οι μέντες ενισχύουν την συγκέντρωση. Δυστυχώς η τσίχλα δεν επιτρέπεται. Όσο είναι δυνατόν προτρέψτε το σχολείο να χαλαρώσει το κανονισμό ειδικά για τους εφήβους.
&
&&
&&
8. Μασάζ στο αυτί – Ξεκινώντας απο τη κορυφή του αυτιού κάντε απαλό μασάζ με τον αντίχειρα και το δείκτη μέχρι το κάτω μέρος του λοβού.
9. Αλλαγή θέσης – Απλά γυρίστε τη καρέκλα και περάστε τη ανάμεσα στα πόδια σας ή γυρίστε τη στο πλάι για λίγο. Αυτές οι θέσεις απαιτούν διαφορετική στάση του σώματος και ως εκ τούτου μπορεί να είναι αποτελεσματικές για να "ξυπνήσει" ο εγκέφαλος.
&
&
&&
&
&&
10. "Τελείες και ζουλήγματα" – Κάντε μια τελεία στην αριστερή παλάμη με τον αντίχειρα του δεξιού χεριού και στη συνέχεια πιέστε απαλά τον αριστερό καρπό με το δεξί χέρι. Κάντε μια σειρά απο "ζουλήγματα" με το δεξί χέρι να διατρέχει κατά μήκος όλου του αριστερού χεριού. Επαναλάβετε για την άλλη πλευρά.
&
&
&Η Gwen Wild είναι καθηγήτρια στη σχολή Summit Professional Education. Ταξιδεύει σε εθνικό επίπεδο για να ενημερώσει σχετικά με τη δημιουργία και εφαρμογή αποτελεσματικών αισθητηριακών στρατηγικών για παιδιά και εφήβους.
&
&Η Gwen Wild είναι καθηγήτρια στη σχολή Summit Professional Education. Ταξιδεύει σε εθνικό επίπεδο για να ενημερώσει σχετικά με τη δημιουργία και εφαρμογή αποτελεσματικών αισθητηριακών στρατηγικών για παιδιά και εφήβους.
Απευθύνεται: Σε όλα τα παιδιά και εφήβους με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα σε παιδιά με Διάσπαση προσοχής. Μπορεί να γίνει απο εκπαιδευτικούς στη τάξη, απο γονείς στο σπίτι και ειδικούς θεραπευτές κατά την εξατομικευμένη συνεδρία.
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter