Μια δραστηριότητα δημιουργικής γραφής μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε άσκηση για παιδιά με Δυσλεξία. Μια άσκηση που εκπαιδεύει το παιδί με Μαθησιακές δυσκολίες στη σύνθεση προτάσεων και στη βελτίωση της Οπτικής διαφοροποίησης.
Μέσα απο κείμενα βιβλίων, εφημερίδες, περιοδικά το παιδί θα αποκρυπτογραφήσει και άλλες προτάσεις που μπορεί να υπάρχουν και να τις συντάξει!
Βήμα1ο: Επιλέγουμε το κείμενο
"Αμέσως τώρα, μετά", Εύα Ομηρόλη |
Bήμα 2ο: Σημειώνουμε τη λέξη & τη νέα πρόταση
Παιδί Ε' Δημοτικού με ΜΔ αποκρυπτογραφεί τη νέα πρόταση! |
Σε αυτό το βήμα σημειώνουμε μια λέξη απο το κείμενο και ζητάμε απο το παιδί με αφορμή αυτή τη λέξη, την οποία μπορεί να τοποθετήσει οπουδήποτε στη πρόταση, να κυκλώσει και άλλες λέξεις, όπου όλες μαζί, με την ανάλογη σειρά, θα φτιάξουν μια νέα πρόταση. Αυτή τη νέα πρόταση θα τη γράψει στο τετράδιο του. Σε αυτό το παράδειγμα ο Π έφτιαξε τη πρόταση: "Ο πωλητής ξέρει να πλησιάζει και να μιλήσει ευγενικά"! Σε αυτό το σημείο μπορούμε να κάνουμε τις τελευταίες παρατηρήσεις όπως ότι θα ταίριαζε καλύτερα αν λέγαμε: Ο πωλητής ξέρει να πλησιάζει και να μιλάει ευγενικά!
Παιδί Α' Γυμνασίου με Δυσλεξία! |
Η πρόταση που ανακάλυψε η Ν ήταν: "Πρέπει το παιδί να κοιτούσε με φοβισμένο ύφος"!
✪ Παράδειγμα εφαρμογής:
Κορίτσι της ΣΤ' Δημοτικού με δυσλεξία φτιάχνει προτάσεις με αυτον τον τρόπο! |
Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ
Άσπα Μητρακάκη