Οι στρατηγικές μάθησης όσον αφορά στα παιδιά που αντιμετωπίζουν Δυσλεξία/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες πρέπει να επιλέγονται με ορισμένα ειδικά κριτήρια. Κάποια απο αυτά τα βασικά κριτήρια είναι: η διατήρηση του ενδιαφέροντος, η ενεργή συμμετοχή κατά τη μαθησιακή διαδικασία, η χρήση τεχνολογικού εξοπλισμού, ο πολυαισθητηριακός χαρακτήρας.
Μια τέτοια στρατηγική έχει να κάνει με τη παρακάτω κιναισθητική άσκηση γραμματικής όπου το παιδί με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες εκπαιδεύεται στη καταληκτική ορθογραφία και στη αλλαγή της μορφολογίας των λέξεων.
Υλικά: σελίδες Α4 (μπορεί να είναι και πολύχρωμες), στυλό, μαρκαδόροι
Άσκηση: Κόβουμε τις σελίδες Α4 σε ορθογώνιες μικρές κάρτες. Επιλέγουμε να δουλέψουμε την αλλαγή της μορφολογίας των λέξεων απο τον Ενικό στον Πληθυντικό αριθμό. Γράφουμε στις κάρτες τη κάθε λέξη όπως είναι στον Ενικό και όπως φαίνεται στην εικόνα τσακίζουμε την άκρη της κάρτας και γράφουμε τη κατάληξη της λέξης στο Πληθυντικό. Έτσι το παιδί μπορεί να δει άμεσα την αλλαγή που επέρχεται στη λέξη με την αλλαγή του αριθμού.
Αρσενικά Ουσιαστικά
Θηλυκά Ουσιαστικά
Ουδέτερα Ουσιαστικά
Κλίση Ρήματος
Tip: Σύμφωνα με αυτά τα παραδείγματα μπορείτε να επιλέξετε διάφορες κατηγορίες λέξεων και ανάλογα να σχεδιάσετε τη παρέμβαση.
Απευθύνεται: Σε παιδιά σχολικής ηλικίας με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες και μπορεί να γίνει από θεραπευτές, εκπαιδευτικούς, γονείς.
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter