Για την ανάγνωση των παιδιών με Μαθησιακές δυσκολίες έχουν κατά καιρούς προταθεί διάφορες μέθοδοι και τεχνικές.
Η σύγχρονη ισορροπημένη διδασκαλία προβάλλει την αναγκαιότητα να εμπλέκουμε τον μαθητή σε πλήθος δραστηριοτήτων από διάφορες αναγνωστικές μεθοδολογίες. Έτσι ο μαθητής με ΕΜΔ δοκιμάζεται και εξασκείται με έναν πολύπλευρο τρόπο ενώ ο Ειδικός Παιδαγωγός αποφεύγει να επιμένει στην αυθεντία μιας μεθόδου ή τεχνικής και να λειτουργεί περισσότερο διεκπεραιωτικά παρά δημιουργικά.
Η ευελιξία, η σωστή επιστημονική ανάλυση των δυσκολιών και ο σχεδιασμός ενός πλούσιου σε αναγνωστικές εμπειρίες πρόγραμμα θα οδηγήσει σταδιακά τον μαθητή σε περισσότερες επιτυχημένες προσπάθειες ανάγνωσης.
Η τεχνική που παρουσιάζεται σε αυτό το άρθρο δείχνει έναν τρόπο για να βοηθήσουμε παιδιά που εμφανίζουν συχνά παραποιήσεις των λέξεων κατά την ανάγνωση τους. Οι παραποιήσεις αυτές μπορούν να έχουν πολλές μορφές: καταλήξεις, πρώτο ή τελευταίο γράμμα, παραλήψεις ή προσθήκες γραμμάτων/συλλαβών/λέξεων κλπ.
Τεχνική
Ο παιδαγωγός διαβάζει φωναχτά ένα κείμενο. Ο μαθητής έχει ενημερωθεί από πριν ότι θα γίνουν αναγνωστικά λάθη καθώς και πόσα λάθη θα γίνουν.
Ενδεικτικά τα λάθη συμπεριλαμβάνουν:
- φωνολογικά λάθη
- παραποιήσεις ολόκληρων λέξεων
- αντικατάσταση λέξεων με άλλες παρόμοιες οπτικά (πχ. καπέλο - καλούπι)
- χάσιμο σειράς
- παραλείψεις λέξεων/συλλαβών ή φράσεων
- επαναλήψεις λέξεων/συλλαβών ή φράσεων
- αντικατάσταση λέξεων με άλλες παρόμοιες εννοιολογικά (πχ. καπέλο-σκουφί) κλπ.
ΜΙΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ... ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
- Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ
- Αν είστε ειδικοί θεραπευτές!
- Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.