"Καλοκαιρινές διακοπές". Παράδειγμα αυθόρμητης γραφής δυσλεξικού παιδιού.


Η δυσλεξία, η πιο γνωστή ειδική μαθησιακή δυσκολία, ορίζεται ως μια διαταραχή στις ακαδημαϊκές δεξιότητες του ατόμου δηλ. γραφή, ανάγνωση, αντίληψη μαθηματικών.

Στο παραπάνω παράδειγμα γραπτού ενός δυσλεξικού παιδιού που φοιτά στην Ε' τάξη του Δημοτικού φαίνονται τα
κύρια συστατικά που συνθέτουν την δυσκολία του στην παραγωγή του γραπτού λόγου.
  1. Ορθογραφικά λάθη καταληκτικά πχ. γραψο και θεματικά πχ. κατασκίνοση
  2. Παραβίαση των ορίων των λέξεων μεταξύ τους με αποτέλεσμα να μην φαίνεται η αυτονομία τους πχ. Ηπροτιμου, ναπιγαν, μετο κα.
  3. Φτωχό λεξιλόγιο.
  4. Ανορθόδοξη σύνταξη πχ. Ηπροτιμου εκδρομι πηγα μετο κολυμπι
  5. Μη χρησιμοποίηση σημείων στίξης (κόμματα, τελείες) με αποτέλεσμα οι προτάσεις να υπερβαίνουν σε μάκρος και να "χάνεται το νόημα".
  6. Λάθη φωνημικής ενημερότητας, δηλ. σωστή αποτύπωση των φωνημάτων των λέξεων πχ.εχπεδεφσι
  7. Η γενική εικόνα του γραπτού παραπέμπει σε μια επιφανειακή και φτωχή έκφραση του γραπτού λόγου που είναι αντιστρόφως ανάλογη με την ηλικία και την ευφυΐα του παιδιού.
Θα πρέπει να τονίσουμε ότι στις μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού η Δυσλεξία και άλλες μαθησιακές δυσκολίες εμφανίζονται πιο δυναμικά στην αυθόρμητη γραφή (σκέφτομαι και γράφω, περίληψη, κα), στην απομνημόνευση και στην κατανόηση ενός κειμένου.
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
https://www.facebook.com/profile.php?id=100000747509035


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!