"Φτιάξε στο ψυγείο τι εννοώ"!! |
Για τα παιδιά με Δυσλεξία/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες η αυτονομία της λέξης μέσα στις προτάσεις πολλές φορές συγχέεται και δεν μπορεί να διατηρηθεί. Έτσι πολλές φορές θα δούμε στα γραπτά τους λάθη όπως: πήγαινετον, η τσάντατης κα. Αυτό συμβαίνει πολύ περισσότερο με μικρές λέξεις που παίζουν έναν συμπληρωματικό, συνδετικό ρόλο στη σύνταξη της πρότασης πχ. με, και, του κτλ.
Εκτός απο την κλασσική διδασκαλία στην οποία τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες πολλές φορές δεν μπορούν να ανταποκριθούν χρειάζονται πολλοί, διαφορετικοί και δημιουργικοί τρόποι για να γίνει συνείδηση στο παιδί η θέση της κάθε λέξης. Η εξάσκηση μπορεί να γίνει σε ένα πρόγραμμα παρέμβασης, στο σχολείο αλλά και στο σπίτι.
Μια άσκηση που έχει τη μορφή παιχνιδιού είναι πάντα η πιο κατάλληλη. Στο σπίτι μέσα στην ημέρα μπορείτε να παίξετε το "Φτιάξε στο ψυγείο τι εννοώ"! Είναι ένα παιχνίδι λέξεων που μπορεί να γίνει στο ψυγείο του σπιτιού όπως οι: "Το έγραψα λάθος στο ψυγείο"(Α' μέρος) και "Το έγραψα λάθος στο ψυγείο"(Β' μέρος).
Υλικά: γράμματα-μαγνήτες (σε όλα τα καταστήματα παιχνιδιών)
Παιχνίδι-άσκηση: Με τα γράμματα φτιάχνουμε μικρές λέξεις στο ψυγείο και ζητάμε απο το παιδί να βάλει δίπλα σε κάθε μία απο αυτές ακόμα μία λέξη για να φτιάξει μικρές φράσεις.
Παραδείγματα μικρών λέξεων:
- με
- σε
- τον/την/το
- και/ για/να/αλλά
- που/πως/τι/πότε
- μου/σου/του
- αυτόν/αυτήν/αυτό
- σαν
- δε(ν)
- μη(ν)
- θα
- μετά/πριν/αφού/όταν
Αυτό μπορεί να γίνει μέσα στη διάρκεια της ημέρας χωρίς να είναι κάτι δεσμευτικό. Κάθε φορά που θα χρειάζεται κάτι απο το ψυγείο μπορεί "να το περιμένει" μια τέτοια λεξούλα να συμπληρώσει.
Βασικά tips: Καλό είναι να υπάρχει κάθε φορά μια λέξη για να φτιάξει μια φράση και όχι περισσότερες. Μόλις την φτιάχνει θα ανανεώνετε για την επόμενη φορά. Επίσης πολύ σημαντικό είναι να μην δώσετε βάρος στην ορθογραφία. Ο σκοπός εδώ είναι η αυτονομία των μικρών λέξεων. Αν υπάρξουν παρατηρήσεις για την ορθογραφία είναι πολύ πιθανό το παιδί να αποθαρρυνθεί να συνεχίσει αυτό το παιχνίδι γιατί γνωρίζει ότι τα ορθογραφικά του λάθη είναι επαναλαμβανόμενα.
Απευθύνεται: Σε παιδιά με Δυσλεξία/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες αλλά και σε παιδιά που βρίσκονται στην Πρώτη γραφή-ανάγνωση σαν παιχνίδι-εξάσκηση. Μπορεί να γίνει απο γονείς, εκπαιδευτικούς και θεραπευτές.
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!