Ας το πάρει το κύμα! Μια αναγνωστική μέθοδος για παιδιά με δυσλεξία

ανάγνωση, κύμα, μέθοδος, δυσλεξία

Η ανάγνωση εμφανίζεται ανώριμη και με δυσλειτουργίες στα παιδιά με Δυσλεξία!

Ο μηχανισμός της ανάγνωσης χτίζεται σταδιακά.  Ξεκινάμε από τη σύνθεση των φωνημάτων (γραμμάτων) σε συλλαβές και βαθμιαία προχωράμε στη σύνθεση των λέξεων, προτάσεων και τέλος κειμένων.

Η ανάγνωση δεν είναι όμως μόνο η απλή σύνθεση των γραμμάτων σε λέξεις και προτάσεις. Είναι μια ανθρώπινη λειτουργία που συμβαίνει για να μεταφερθούν νοήματα και σκέψεις. Πετυχημένη είναι η ανάγνωση που ακούγοντας την μπορείς να καταλάβεις το ύφος, τη διάθεση και τα μηνύματα των γραφόμενων. Για αυτό είναι πολύ σημαντικό το παιδί με αναγνωστικές δυσκολίες να εκπαιδεύεται και στη Ροή της ανάγνωσης.

Δείτε πως η μέθοδος της Κόκκινης κουκίδας βοηθάει την ανάγνωση στη Δυσλεξία!

Η μέθοδος του Κύματος μπορεί να βοηθήσει παιδιά με δυσλεξία να αποβάλλουν το τηλεγραφικό τρόπο και την καθυστερημένη, γεμάτη παύσεις ανάγνωση. Το στοιχείο της Κιναίσθησης συμβάλει ακόμα μια φορά στην αποτελεσματικότητα της μεθόδου.

Αρχικά εφαρμόζεται σε επίπεδο πρότασης. Δίνουμε προτάσεις στο παιδί που αντιστοιχούν στο αναγνωστικό του επίπεδο.

ανάγνωση, κύμα, μέθοδος, δυσλεξία
Επιλέγουμε τις προτάσεις!

Εξηγούμε ότι καθώς θα διαβάζει θα πρέπει να ακολουθεί τη Ροή και την Κίνηση του μολυβιού το οποίο σχηματίζει ένα συνεχόμενο κύμα που διατρέχει όλη τη πρόταση.

ανάγνωση, κύμα, μέθοδος, δυσλεξία
Το παιδί διαβάζει ταυτόχρονα με την κίνηση του μολυβιού!

Θα δείτε πως όταν ξεκινήσετε ταυτόχρονα την κίνηση του μολυβιού και την ανάγνωση, η Ροή θα ακούγεται πιο ρυθμική, χωρίς παύσεις και κομπιάσματα. Αν το παιδί δυσκολεύεται σε μια λέξη τότε το μολύβι περιμένει λίγο μέχρι το παιδί να προφέρει όλη τη λέξη και μετά συνεχίζουμε.


Παραδείγματα εφαρμογής:


ανάγνωση, κύμα, μέθοδος, δυσλεξία
Αγόρι, Γ' Δημοτικού

Σαν επόμενο βήμα μπορούμε να υποδείξουμε στο παιδί πως να κάνει μόνο του το Κύμα όσο διαβάζει την πρόταση. Θα δείτε πόσο βοηθάει στο ρυθμό της ανάγνωσης!


ανάγνωση, κύμα, μέθοδος, δυσλεξία
Φτιάχνει μόνο του το Κύμα όσο διαβάζει την πρόταση!

Φωτογραφία από τη Δημοπούλου Αφροδίτη,



Με την Ζ που πηγαίνει Δ' Δημ. και δυσκολεύεται αρκετά στο ρυθμό της Ανάγνωσης!

Υλικό από τη λογοθεραπεύτρια Μαρίκα Μπαντάνα
για την εφαρμογή της άσκησης!


Εφαρμογή της μεθόδου από την Ειδική παιδαγωγό
σε εποπτεία εξ αποστάσεως!



Χρειάζεται αρκετή επανάληψη. Όταν το έχετε κάνει αρκετές φορές και το παιδί έχει την εμπειρία από το Κύμα, του ζητάτε να διαβάσει μόνο του ενώ φαντάζεται το Κύμα σε όλη τη διάρκεια της ανάγνωσης. Αν ο ρυθμός χαθεί τότε βοηθάτε πάλι με το μολύβι, μέχρι να καταφέρουμε να κρατά μόνο του μια σταθερή Ροή.

Τα επόμενα βήματα εφαρμογής της μεθόδου:

  • Ανάγνωση μικρών παραγράφων.
  • Ανάγνωση γνωστών για το παιδί παραμυθιών, βιβλίων, κόμικ κτλ.

❝Αν θέλετε ηχογραφήστε το πριν και το μετά. 
Θα εκπλαγεί και το ίδιο το παιδί από την αλλαγή!❞





✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 
  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! Kάνετε κλικ στην εικόνα για να πάρετε πληροφορίες για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! Αν μένετε εκτός Αθήνας κάνετε κλίκ στην εικόνα για να πάρετε πληροφορίες για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.




Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & instagram


3 σχόλια:

A. είπε...

Ευχαριστώ και εγώ για την ανταπόκριση!

Είμαι δασκάλα είπε...

Τέλειο κόλπο και δοκιμασμένο. Με εμφανή διαφορά από την πρώτη κιόλας εφαρμογή

dyslexia at home είπε...

Είναι ωραίο να έχουμε και τις δικές σας μαρτυρίες για ότι προτείνεται στο blog! Ευχαριστώ πολύ!

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!