Η ανάγνωση εμφανίζεται ανώριμη και με δυσλειτουργίες στα παιδιά με Δυσλεξία!
Ο μηχανισμός της ανάγνωσης χτίζεται σταδιακά. Ξεκινάμε από τη σύνθεση των φωνημάτων (γραμμάτων) σε συλλαβές και βαθμιαία προχωράμε στη σύνθεση των λέξεων, προτάσεων και τέλος κειμένων.
Η ανάγνωση δεν είναι όμως μόνο η απλή σύνθεση των γραμμάτων σε λέξεις και προτάσεις. Είναι μια ανθρώπινη λειτουργία που συμβαίνει για να μεταφερθούν νοήματα και σκέψεις. Πετυχημένη είναι η ανάγνωση που ακούγοντας την μπορείς να καταλάβεις το ύφος, τη διάθεση και τα μηνύματα των γραφόμενων. Για αυτό είναι πολύ σημαντικό το παιδί με αναγνωστικές δυσκολίες να εκπαιδεύεται και στη Ροή της ανάγνωσης.
Δείτε πως η μέθοδος της Κόκκινης κουκίδας βοηθάει την ανάγνωση στη Δυσλεξία!
Η μέθοδος του Κύματος μπορεί να βοηθήσει παιδιά με δυσλεξία να αποβάλλουν το τηλεγραφικό τρόπο και την καθυστερημένη, γεμάτη παύσεις ανάγνωση. Το στοιχείο της Κιναίσθησης συμβάλει ακόμα μια φορά στην αποτελεσματικότητα της μεθόδου.
Αρχικά εφαρμόζεται σε επίπεδο πρότασης. Δίνουμε προτάσεις στο παιδί που αντιστοιχούν στο αναγνωστικό του επίπεδο.
Επιλέγουμε τις προτάσεις! |
Εξηγούμε ότι καθώς θα διαβάζει θα πρέπει να ακολουθεί τη Ροή και την Κίνηση του μολυβιού το οποίο σχηματίζει ένα συνεχόμενο κύμα που διατρέχει όλη τη πρόταση.
Το παιδί διαβάζει ταυτόχρονα με την κίνηση του μολυβιού! |
Θα δείτε πως όταν ξεκινήσετε ταυτόχρονα την κίνηση του μολυβιού και την ανάγνωση, η Ροή θα ακούγεται πιο ρυθμική, χωρίς παύσεις και κομπιάσματα. Αν το παιδί δυσκολεύεται σε μια λέξη τότε το μολύβι περιμένει λίγο μέχρι το παιδί να προφέρει όλη τη λέξη και μετά συνεχίζουμε.
Παραδείγματα εφαρμογής:
Αγόρι, Γ' Δημοτικού |
Σαν επόμενο βήμα μπορούμε να υποδείξουμε στο παιδί πως να κάνει μόνο του το Κύμα όσο διαβάζει την πρόταση. Θα δείτε πόσο βοηθάει στο ρυθμό της ανάγνωσης!
Φτιάχνει μόνο του το Κύμα όσο διαβάζει την πρόταση! |
Φωτογραφία από τη Δημοπούλου Αφροδίτη, |
Με την Ζ που πηγαίνει Δ' Δημ. και δυσκολεύεται αρκετά στο ρυθμό της Ανάγνωσης! |
Υλικό από τη λογοθεραπεύτρια Μαρίκα Μπαντάνα για την εφαρμογή της άσκησης! |
Εφαρμογή της μεθόδου από την Ειδική παιδαγωγό σε εποπτεία εξ αποστάσεως! |
Τα επόμενα βήματα εφαρμογής της μεθόδου:
- Ανάγνωση μικρών παραγράφων.
- Ανάγνωση γνωστών για το παιδί παραμυθιών, βιβλίων, κόμικ κτλ.
❝Αν θέλετε ηχογραφήστε το πριν και το μετά.
Θα εκπλαγεί και το ίδιο το παιδί από την αλλαγή!❞
✺ Τρόποι συνεργασίας:
- Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ
- Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! Kάνετε κλικ στην εικόνα για να πάρετε πληροφορίες για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.
- Αν είστε γονείς! Αν μένετε εκτός Αθήνας κάνετε κλίκ στην εικόνα για να πάρετε πληροφορίες για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.
3 σχόλια:
Ευχαριστώ και εγώ για την ανταπόκριση!
Τέλειο κόλπο και δοκιμασμένο. Με εμφανή διαφορά από την πρώτη κιόλας εφαρμογή
Είναι ωραίο να έχουμε και τις δικές σας μαρτυρίες για ότι προτείνεται στο blog! Ευχαριστώ πολύ!
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!