Η ανάγνωση στη Δυσλεξία εμφανίζεται χωρίς την ευχέρεια της ομαλής ροής!
Η αργή, συλλαβιστή ανάγνωση σε σύνθετης αλλά και απλής φωνοτακτικής δομής λέξεων είναι βασικό χαρακτηριστικό των μαθητών με διάγνωση Δυσλεξίας. Η δυσκολία αυτή στην αποκωδικοποίηση μεταφέρεται ακόμα πιο δυναμικά σε επίπεδο φράσης, πρότασης και κειμένου.
Έτσι, στην ανάγνωση προτάσεων εμφανίζεται δυσχέρεια στη ροή και ταχύτητα, ενώ παρουσιάζονται και δυσκολίες στον προσανατολισμό στο κείμενο, με χαρακτηριστικό να υπερπηδούν λέξεις ή ολόκληρες γραμμές, κάτι που οδηγεί στην αλλοίωση του νοήματος.
Η μέθοδος της σπείρας σε επίπεδο λέξης έχει παρουσιαστεί σε δυο εκδοχές:
Η σπείρα των λέξεων (Ι)! Μέθοδος ανάγνωσης για παιδιά με Δυσλεξία
Αν θέλετε άλλη μια μέθοδο για τη ροή της ανάγνωσης:
Ας το πάρει το κύμα! Μια αναγνωστική μέθοδος για παιδιά με δυσλεξία
Φτιάχνουμε μεγάλες σπείρες και βάζουμε τις λέξεις της κάθε πρότασης με τον τρόπο που φαίνεται και στην εικόνα. Ο μαθητής ενώνει τις λέξεις καθώς τις διαβάζει και στο τέλος επαναλαμβάνει την πρόταση που διάβασε.
Έπειτα μπορούμε να έχουμε τις ίδιες προτάσεις και στο τετράδιο για να γίνει ανάγνωση και εκτός σπείρας.
✺Ευχαριστούμε θερμά τη συνάδελφο για το φωτογραφικό της υλικό.
- Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ
- Αν είστε ειδικοί θεραπευτές!
- Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!