Ο ευανάγνωστος γραφικός χαρακτήρας πολλές φορές γίνεται μέρος της ειδικής εκπαίδευσης σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
Η δυνατότητα να γράφει ένα παιδί με έναν τρόπο που να εμφανίζει καθαρότητα στον σχηματισμό των γραμμάτων του δεν είναι πάντα δεδομένη. Αυτό το βλέπουμε αρκετά έντονα σε μαθητές που έχουν διαγνωστεί με Δυσγραφία αλλά και σε μαθητές που παρουσιάζουν δυσγραφικά στοιχεία στη γραφή τους χωρίς ωστόσο να είναι ικανά για να πιστοποιηθεί διάγνωση Δυσγραφίας.
Τι κάνουμε όταν σαν ειδικοί παιδαγωγοί είμαστε υπεύθυνοι για τη συνολική εικόνα της γραφής του μαθητή μας; Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε ένα παιδί με δυσανάγνωστο γραφικό χαρακτήρα να βελτιώσει τον τρόπο σχηματισμού των γραμμάτων του;
Αυτό που μπορούμε να προσφέρουμε είναι διαφορετικές εμπειρίες "γραφής" με σκοπό να ανατροφοδοτούμε τον μαθητή μας ως προς την μορφή των γραμμάτων, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, την κατεύθυνση και φορά τους. Ιδιαίτερα αν συνοδεύεται και από εργοθεραπευτική παρέμβαση τα αποτελέσματα θα είναι ακόμα πιο θετικά.
Ήδη η μέθοδος της φωτεινής γραμμής έχει βοηθήσει πολλά παιδιά να ελέγξουν το μέγεθος και την τοποθέτηση των γραμμάτων τους.
Εδώ θα δείξουμε 3 παζλ για να "παίξουμε" με το σχηματισμό των γραμμάτων:
Γλωσσοπίεστρα
Γράφουμε τα γράμματα σαν παζλ στα γλωσσοπίεστρα και το παιδί ενώνει κεφαλαία και πεζά μαζί.
Legos
Εδώ το παζλ των γραμμάτων γίνεται με εργαλείο τα Legos. Προσέχουμε να έχουν διαφορετικό χρώμα τα κομμάτια του κάθε γράμματος ώστε το παιδί να αναζητά το κομμάτι του γράμματος και να μην έχει σαν άγκυρα το χρώμα.
Χάρτινο περίγραμμα
Με χρώμα:
Χωρίς χρώμα:
Η ίδια άσκηση χωρίς χρώμα ανεβάζει τον βαθμό δυσκολίας αναζήτησης των κομματιών του κάθε παζλ και οξύνει ακόμα περισσότερο την Οπτική διάκριση.
Πρόσθετες δεξιότητες που ενισχύονται:
- Λεπτή κινητικότητα
- Οπτική διάκριση
- Συγκέντρωση
- Προσανατολισμός στο χώρο
- Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ
- Αν είστε ειδικοί θεραπευτές!
- Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!