Πώς αλλιώς λέω....; Λεξιλόγιο με πινέζες για να μη λέω συνεχώς τα ίδια στη Δυσλεξία! [video]

πινέζες, λεξιλόγιο, συνώνυμα, δυσλεξία


Πώς θα μπορέσουμε πραγματικά να βελτιώσουμε το λεξιλόγιο του μαθητή με Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες;

Ένα ερώτημα που πολύ συχνά καταπιανόμαστε να απαντήσουμε στις εποπτείες μας με τους Ειδικούς παιδαγωγούς είναι πως θα εντάξουμε πετυχημένα νέες λέξεις στο ενεργό λεξιλόγιο του μαθητή μας. Είναι γεγονός ότι το λεξιλόγιο ανεβάζει την ποιότητα του περιεχομένου ενός κειμένου. 

Μια έξυπνη πρωταρχική ιδέα κάνει τη διαφορά ανάλογα με τον τρόπο που αυτή διατυπώνεται σε λέξεις και γνωρίζουμε ότι σε αυτό ακριβώς το σημείο οι μαθητές μας με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες δυσκολεύονται ιδιαίτερα. Αυτό έχει σαν συνέπεια πολλές φορές το τελικό γραπτό προϊόν να μην καταφέρνει τον επικοινωνιακό του σκοπό.

Αναδεικνύεται λοιπόν η ανάγκη να εξελίξουμε το πλήθος και το είδος των λέξεων που χρησιμοποιεί  το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες κατά την παραγωγή του γραπτού λόγου.

Η άσκηση - παιχνίδι: Πώς αλλιώς λέω....; εστιάζει στην εγκατάσταση εναλλακτικών λέξεων για συχνής χρήσης λέξεις.

Υλικά: κάρτες, πινέζες, μαρκαδόρος, επιφάνεια (χαρτί μακέτας, φελιζόλ, φελλός)

πινέζες, λεξιλόγιο, συνώνυμα, δυσλεξία

Αρχικά γράφουμε στις κάρτες τις λέξεις με τις συνώνυμες τους. 

πινέζες, λεξιλόγιο, συνώνυμα, δυσλεξία

Τοποθετούμε τις λέξεις σε δυο στήλες. 

πινέζες, λεξιλόγιο, συνώνυμα, δυσλεξία

Στην αριστερή στήλη βάζουμε από μια χρωματιστή πινέζα για κάθε λέξη.

πινέζες, λεξιλόγιο, συνώνυμα, δυσλεξία

Το παιδί διαβάζει κάθε λέξη και επιλέγει ίδιο χρώμα πινέζας για να τοποθετήσει στη συνώνυμη της.

πινέζες, λεξιλόγιο, συνώνυμα, δυσλεξία


πινέζες, λεξιλόγιο, συνώνυμα, δυσλεξία

Η άσκηση χρειάζεται να επαναλαμβάνεται συχνά και να εντάσσουμε κάθε φορά νέα συνώνυμα.

Για να κατακτηθεί αυτό το νέο λεξιλόγιο ο μαθητής πρέπει να το χειριστεί μέσα σε προτάσεις και κείμενα. Για αυτό και οι επιπλέον ασκήσεις που γίνονται είναι:

  • Δημιουργία προτάσεων με τις νέες λέξεις.
  • Δημιουργία μικρής ιστορίας για κάθε λέξη.
  • Αντικατάσταση λέξεων με συνώνυμες μέσα σε κείμενα.
  • Χειρισμός των νέων λέξεων με το σχεδιάγραμμα μιας λέξης

Η άσκηση σε video:





✺ Παράδειγμα εφαρμογής:

πινέζες, λεξιλόγιο, συνώνυμα, δυσλεξία

εφαρμόζει την άσκηση στο σπίτι 
για τη μαθήτρια της Δ' δημ. με Μαθησιακές δυσκολίες.



Αν σας αρέσουν ασκήσεις με πινέζες:

Αισθητηριακή ορθογραφία καταλήξεων με φελλό!




Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!


✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 

  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! 
    • Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! 
    • Κλίκ στην εικόνα για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.



  • Κλικ στην εικόνα για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε γονείς.





Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!