Η διδασκαλία της γραφής αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Πρόκειται για μια πολύπλοκη διαδικασία και ανήκει στις μορφές επικοινωνίας υψηλού επιπέδου. Η δυσκολία στην κατάκτηση της έγκειται στο γεγονός ότι δεν πρόκειται για μια απλή προέκταση του προφορικού λόγου.
Ο γραπτός λόγος διέπεται από κανόνες και η αξία του μετράται ως προς τη διαδικασία που ακολουθείται, το τελικό προιόν και τον στόχο που πετυχαίνει.
Το κοινό χαρακτηριστικό όλων των μορφών γραφής είναι η επικοινωνία.
Στα παιδιά με ΕΜΔ είναι σημαντικό να γίνει απόλυτα κατανοητό ότι ο σκοπός είναι να γράψουμε με έναν τέτοιον τρόπο που το μήνυμα θα γίνει απόλυτα κατανοητό από τον αναγνώστη μας. Επειδή όμως οι μαθητές με ΜΔ εμφανίζουν ελλείμματα σε πολλαπλά στοιχεία της γραφής πχ. ευφράδεια, λεξιλόγιο, σύνταξη κλπ. χρειάζονται μια καθαρή οδηγία ως σημείο αναφοράς.
Η παραπάνω οδηγία βοηθάει το αφηρημένο να γίνει λίγο πιο συγκεκριμένο. Βοηθάει στην προσπάθεια η διατύπωση της σκέψης τους να γίνει πιο σαφής, λειτουργική και ξεκάθαρη. Είναι πολύ αποτελεσμαστικό να μπουν στη θέση του αναγνώστη πχ. σαν δημότες που διαβάζουν μια ανακοίνωση του δήμου, σαν περαστικοί που διαβάζουν γρήγορα μια διαφημιστική αφίσα, το κοντινό πρόσωπο που θέλει να μάθει τα νέα μας σε ένα γράμμα, σαν κάποιος που έχει την επιθυμία να ταξιδέψει με την αφήγηση μιας ιστορίας κλπ.
- Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ
- Αν είστε ειδικοί θεραπευτές!
- Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!