Δικαιολόγησε την άποψη σου! Ένα πλάνο έκθεσης σε βήματα, για παιδιά με Δυσλεξία & ΕΜΔ! [εκτυπώσιμο]


Μια γραπτή δραστηριότητα που αναπτύσσεται σιγά, σιγά!

Η αυθόρμητη γραφή είναι μια πολύ δυναμική διαδικασία και ένα αρκετά απαιτητικό έργο για τα παιδιά με ΕΜΔ. Κατά τη διάρκεια της εκφράζονται όλες οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο μαθητής και για αυτό συνήθως καταλήγει σε μια αποτυχημένη προσπάθεια γραφής.

Οι συναισθηματικές αντιδράσεις είναι πολλές φορές έντονες μπροστά στην υποχρέωση μιας γραπτής δραστηριότητας. Αντιδράσεις που συνήθως δηλώνουν άγχος, άρνηση, χαμηλή αυτοπεποίθηση και φόβο για την αποτυχία και τη ματαίωση.

"Εκείνη τη στιγμή ενώ ξέρω το θέμα κοιτάω τη σελίδα και είναι αδύνατον να γράψω", μαθήτρια Γ' Γυμν.

"Δεν μου έρχεται καμία λέξη", μαθήτρια Ε' Δημ. 

"Αν με ρωτήσετε μπορώ να σας πω, μη μου πείτε να γράψω", μαθητής Γ' Δημ.

" Χρειάζεται να έχει χαρτομάντιλα για να γράψει, αφού ιδρώνουν πάρα πολύ τα χέρια του", μητέρα για τον 10χρονο γιο της.

"Πρέπει πρώτα να το κάνουμε σαν θεατρικό αυτό που θα γράψει, γιατί διαφορετικά δεν μπορεί να σκεφτεί τίποτα", μητέρα για τον 12χρονο γιο της.

Ο γραπτός λόγος είναι πολυσύνθετος και απαιτεί καλά οργανωμένη σκέψη. Είναι το είδος του λόγου που ζητά αναβαθμισμένα εκφραστικά εργαλεία για να πετύχουμε το ακριβές μήνυμα που θέλουμε να μεταφέρουμε, σε αντίθεση βέβαια με τον προφορικό λόγο που οι εκφράσεις και η γλώσσα του σώματος μπορούν να υποστηρίξουν και να εμπλουτίσουν τη σύνταξη και την απόδοση του νοήματος. 

Εδώ θα δείξουμε τα βήματα που θα βοηθήσουν το παιδί με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες να δομήσει σιγά σιγά τη σκέψη του για να καταλήξει, χωρίς επίπονη προσπάθεια, σε ένα καλά οργανωμένο κείμενο. 


Εκτυπώστε το πλάνο έκθεσης με τις 8 σελίδες εδώ.


Πρόκειται για ένα λιτό, αφαιρετικό πλάνο που μειώνει τις γλωσσικές πληροφορίες και δίνει την αρχιτεκτονική, κυρίως της παραγράφου, η οποία συμβολίζεται κάθε φορά ως ένα μαύρο τετράγωνο. Η εξαίρεση βρίσκεται στον πρόλογο που ο χώρος του αντιστοιχεί σε ένα μικρό μαύρο παραλληλόγραμμο.


Μέρος από το εκτυπώσιμο υλικό και και ένα παράδειγμα εφαρμογής:















Εκτυπώστε το πλάνο έκθεσης με τις 8 σελίδες εδώ.


Είναι ένα υλικό που απευθύνεται κυρίως σε μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού που γνωρίζουν τη σύνθεση της έκθεσης: πρόλογος, κυρίως θέμα, επίλογος.

Η κάθε σελίδα μπορεί να εφαρμοστεί και ως αυτόνομη γραπτή δραστηριότητα στην παρέμβαση για τον γραπτό λόγο σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.


Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!


✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές:
    • Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.






  • Αν είστε γονείς:
    • Κλίκ στην εικόνα για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.





  • Κλικ στην εικόνα για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε γονείς.





Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!