Η Κοινωνική Ανθρωπολόγος και Ειδική Παιδαγωγός, Άσπα Μητρακάκη αναλύει ασκήσεις, μεθόδους, στρατηγικές για τα παιδιά με Δυσλεξία και Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες.
Τι εφευρίσκει ένα παιδί για να αντιμετωπίσει την δυσκολία ανάγνωσης του;
Ένα παιδί όταν δυσκολεύεται να διαβάσει μια λέξη/πρόταση/κείμενο, πολλές φορές αναπτύσσει αυτοσχέδιους μηχανισμούς αντιμετώπισης του "προβλήματος". Αυτό το βοηθά να μειώσει τις πιθανότητες λάθους, την κριτική και το άγχος που βιώνει εκείνη τη στιγμή.
Οι πιο συνηθισμένοι είναι:
1. Να προσπαθεί δυνατά να συνθέσει τις συλλαβές μια, μια για να φτιάξει την λέξη πχ. στη λέξη μαμά να λέει δυνατά "μου και α, μου και α...μαμα".
2. Να ψιθυρίζει την λέξη απο μέσα του προσπαθώντας να την συνθέσει και μετά να την εκφέρει δυνατά.
3. Να "σκέφτεται" πρώτα την λέξη ή την πρόταση που έχει να διαβάσει σιωπηλά, απο μέσα του και μετά να την λέει δυνατά.
4. Να λέει ένα, ένα τα γράμματα της λέξης δυνατά ή ψιθυριστά για να φτιάξει την λέξη πχ. για την λέξη νερό: "νι ε ρο ο".
5. Να διατρέχει με το χέρι του τα γράμματα της λέξης και να τα ψιθυρίζει πριν προσπαθήσει να την εκφέρει.
Καλό είναι αν αντιληφθούμε κάτι απο τα παραπάνω να διερευνήσουμε περισσότερο την δυσκολία του στην ανάγνωση γιατί είναι πιθανό να οφείλεται σε μαθησιακή δυσκολία η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!