Η Κοινωνική Ανθρωπολόγος και Ειδική Παιδαγωγός, Άσπα Μητρακάκη αναλύει ασκήσεις, μεθόδους, στρατηγικές για τα παιδιά με Δυσλεξία και Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες.
Τι συμβαίνει στο μυαλό ενός δυσλεξικού; Ronald Davis.
Ο ίδιος ενήλικας δυσλεκτικός ο Ronald Davis εξηγεί τι συμβαίνει στο μυαλό ενός παιδιού με δυσλεξία:
"...στον πίνακα γράφει Γ-Α-Τ-Α. Ακόμα και όταν λένε «γάτα», δεν γίνεται καμία σύνδεση στο μυαλό του. Αυτό που βλέπει στον πίνακα δεν έχει καμία σχέση με την εικόνα που έχει στο μυαλό του για το συγκεκριμένο ζώο.
.....καταλαμβάνεται από ένα αίσθημα σύγχυσης. Μέσα σε κλάσμα δευτερολέπτου το μυαλό του έχει δει τη λέξη με τουλάχιστον σαράντα διαφορετικούς τρόπους. Τη βλέπει από μπροστά από πίσω, ανάποδα, αντίστροφα και αιωρούμενη στο χώρο από διάφορες οπτικές γωνίες.
.......θόλωσε το μυαλό του και η όρασή του. Μπορεί να ένιωσε σαν να αιωρείται ή σαν να βυθίζεται προς τα κάτω, ίσως ακόμα και να τον έπιασε λίγη ναυτία και να ανακατώθηκε το στομάχι του. "
Προσπαθεί να αναγνωρίσει μια γραμμένη λέξη ως αντικείμενο και όχι σαν σύμβολο του αντικειμένου, όπως τα περισσότερα παιδιά έχουν μάθει να κάνουν. Για να ανταποκριθεί έχει χρειαστεί να κάνει χιλιάδες υπολογισμούς και συνδυασμούς και αυτή η υπερπροσπάθεια κάθε φορά τον κάνει να φαίνεται "αργόστροφος".
Απόσπασμα απο το βιβλίο του "Χάρισμα της δυσλεξίας", εκδ. Καστανιώτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!