Γεια ή για; Ασκήσεις για να μάθουμε την ορθογραφία τους!


Ακούγονται το ίδιο αλλά γράφονται διαφορετικά!

Πόσες φορές έχουμε δει παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες να αντιμετωπίζουν την Ορθογραφία φωνητικά; Τι σημαίνει φωνητική ορθογραφία;

Φωνητική ορθογραφία σημαίνει, γράφω ό,τι ακούω, τηρώντας τη γραφοφωνημική συνέπεια της γλώσσας χωρίς πάντα τους ορθογραφικούς κανόνες της.

Γνωρίζουν τα παιδιά με ΕΜΔ τους ορθογραφικούς κανόνες;

Η απάντηση για τις περισσότερες περιπτώσεις παιδιών με ΕΜΔ είναι πως βασικούς καταληκτικούς ορθογραφικούς κανόνες γνωρίζουν. Υπάρχουν, όμως, πολλοί λόγοι που οδηγούν στην αποτυχημένη τήρηση τους.

Οι βασικότεροι από αυτούς:

  • Φτωχή Οπτική και Ακουστική μνήμη.
  • Φτωχή Οπτική και Ακουστική διάκριση.
  • Ελλείμματα στη Φωνολογική/Φωνημική ενημερότητα.
  • Ανώριμος Οπτικοκινητικός συντονισμός.
  • Ελλιπής γνώση στην αναγνώριση των βασικών όρων γραμματικής: Ουσιαστικό, Επίθετο, Ρήμα.
  • Δυσκολίες στη Μορφολογία.
Οι ασκήσεις που προτείνονται για να βοηθήσουμε το παιδί με Δυσλεξία και ΕΜΔ στην Ορθογραφία είναι μέρος ενός ολόκληρου προγράμματος παρέμβασης. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι η Ορθογραφία όταν διδάσκεται μόνη της χωρίς την ενίσχυση των δεξιοτήτων που το κάθε παιδί με ΕΜΔ έχει ανάγκη δεν μπορεί να επιφέρει τα αποτελέσματα που επιθυμούμε.

Εδώ θα δούμε ένα σύνολο ασκήσεων για να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να ξεχωρίζουν ορθογραφικά τις φωνητικά ίδιες λέξεις: Γεια και για!

Το υλικό είναι από την παρέμβαση εξ αποστάσεως στον μαθητή αλλά και από την εξ αποστάσεως εποπτεία του γονέα.
Εικονογράφηση



Σχεδιάζουμε στη λέξη /γεια/ το /ει/ σαν ένα παιδί που χαιρετάει με το χέρι του. Το σκίτσο ανήκει στον μαθητή σε εξ αποστάσεως παρέμβαση!


Ετικέτες







Φτιάχνουμε προτάσεις που λείπουν οι λέξεις /Γεια/ και /για/. Στις ετικέτες έχουμε γράψει τις λέξεις. Το παιδί διαβάζει και βάζει τη σωστή λέξη. Προσαρμόζει και το κεφαλαίο γράμμα ανάλογα με τη θέση της λέξης στην πρόταση.



Πολλαπλή επιλογή



Σε προτάσεις έχουμε φτιάξει κουτάκια για πολλαπλή επιλογή (multiple choice). Διαβάζει τη λέξη και χρωματίζει τη σωστή επιλογή.

Οι ασκήσεις αποτελούν ένα δείγμα από τις ασκήσεις που εφαρμόζουμε για να ενισχύσουμε την ορθογραφική διάκριση φωνητικά ίδιων λέξεων.


Σας φάνηκε ωραία ιδέα η πολλαπλή επιλογή; 

Δείτε την και στην καταληκτική ορθογραφία:



Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!


✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 

  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! 
    • Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! 
    • Κλίκ στην εικόνα για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.



  • Κλικ στην εικόνα για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε γονείς.





Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!