Η Μ είναι μαθήτρια που αντιμετωπίζει Δυσλεξία και Διάσπαση προσοχής. Μια απο τις δυσκολίες που έχει στο καθημερινό της διάβασμα είναι η "κατανόηση" των ερωτήσεων, των εκφωνήσεων και του βασικού θέματος ενός κειμένου. Το αποτέλεσμα είναι να καταναλώνει πολλές ώρες στη μελέτη της και να χρειάζεται συστηματική βοήθεια απο τη μητέρα της για να ολοκληρώσει το διάβασμα της.
Η παραπάνω περίπτωση είναι μια απο τις πολλές που αφορούν σε παιδιά με Δυσλεξία και άλλες Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και δυσκολεύονται με την ανάλυση και την κατανόηση προτάσεων, οδηγιών, κειμένων.
Ένα πρόγραμμα παρέμβασης όταν σχεδιάζεται περιέχει πλήθος ασκήσεων που εκπαιδεύουν τα παιδιά στη κατανόηση και στο να δίνουν στοχευμένες και κατανοητές απαντήσεις.
Μικρά και κυρίως κατανοητά και ενδιαφέροντα κείμενα μπορεί κανείς να αντλήσει απο Περιοδικά, Εφημερίδες, Κόμικ.
Παρουσιάζεται ένα παράδειγμα μαθήματος για την Μ με κείμενα που χρησιμοποιήθηκαν απο περιοδικό και οι ερωτήσεις που έγιναν σε αυτά:
Το πρώτο κείμενο
Αντλήθηκε απο το περιοδικό Vita (τεύχος 181) και αναφέρεται στο γεγονός ότι πονάμε λιγότερο όταν την στιγμή της ένεσης κοιτάμε αλλού!
Οι ερωτήσεις δόθηκαν με την εξής μορφή:
Το δεύτερο κείμενο
Μικρά και κυρίως κατανοητά και ενδιαφέροντα κείμενα μπορεί κανείς να αντλήσει απο Περιοδικά, Εφημερίδες, Κόμικ.
Παρουσιάζεται ένα παράδειγμα μαθήματος για την Μ με κείμενα που χρησιμοποιήθηκαν απο περιοδικό και οι ερωτήσεις που έγιναν σε αυτά:
Το πρώτο κείμενο
Αντλήθηκε απο το περιοδικό Vita (τεύχος 181) και αναφέρεται στο γεγονός ότι πονάμε λιγότερο όταν την στιγμή της ένεσης κοιτάμε αλλού!
Οι ερωτήσεις δόθηκαν με την εξής μορφή:
Διάβασε το κείμενο και απάντησε στις παρακάτω ερωτήσεις:
Για ποιο θέμα μας μιλάει το κείμενο;_________________________________________________________________________________________________
Τι λέει το κείμενο, όταν κοιτάμε ή όταν δεν κοιτάμε την ένεση θα πονέσουμε περισσότερο;_____________________________________________________________________________________________
Επίσης πότε ακόμα θα μας πονέσει περισσότερο η ένεση;______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Οι ομάδες που ερεύνησαν το θέμα απο ποιες χώρες προέρχονταν;________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Τελικά τι πρέπει να κάνουμε για να μην πονάμε όταν μας κάνουν ένεση;______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Το δεύτερο κείμενο
Επίσης βρίσκεται στο περιοδικό Vita (τεύχος 181) και ασχολείται με ένα ατύχημα που συνέβη σε πάρκο στο Λονδίνο και στην τελική έκβαση του. Το κείμενο έχει στοιχεία χρονικής αλληλουχίας, ένα θέμα στο οποίο η Μ παρουσιάζει σύγχυση και χρειάζεται ενίσχυση.
Οι ερωτήσεις δόθηκαν με την εξής μορφή:
Βασικά tips: Εκτός απο τις ερωτήσεις τα παραπάνω κείμενα αποτέλεσαν αφορμή σε επόμενες συνεδρίες να δουλευτούν τομείς όπως κλίση ουσιαστικών, επιθέτων, καταληκτικής και θεματικής ορθογραφίας κτλ. Τα κείμενα επιλέγονται σύμφωνα με την ηλικία, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει κάθε παιδί και τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα του.
Απευθύνεται: Ένας τέτοιος τρόπος ανάλυσης κειμένων ενδείκνυται για όλα τα παιδιά σχολικής ηλικίας που θέλουν να εξασκηθούν στην κατανόηση και γραπτή έκφραση αλλά ιδιαίτερα για παιδιά με Δυσλεξία/Μαθησιακές δυσκολίες που χρειάζονται ευρηματικούς τρόπους διδασκαλίας. Μπορεί να γίνει απο εκπαιδευτικούς και θεραπευτές.
Οι ερωτήσεις δόθηκαν με την εξής μορφή:
Να απαντήσεις στις ερωτήσεις.
Πόσο χρονών ήταν αυτός που αρρώστησε;__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Που βρισκόταν και τι έκανε πριν πονέσει η καρδιά του;________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Να γράψεις τι σημαίνει η φράση: “η καρδιά του τον πρόδωσε”;__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ποιος τον είδε και έφερε βοήθεια; Πόσο χρονών είναι και ποιο είναι το επάγγελμα του; ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Που μεταφέρθηκε ο 27χρονος και σε τι χρειάστηκε να υποβληθεί στο νοσοκομείο;__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Βασικά tips: Εκτός απο τις ερωτήσεις τα παραπάνω κείμενα αποτέλεσαν αφορμή σε επόμενες συνεδρίες να δουλευτούν τομείς όπως κλίση ουσιαστικών, επιθέτων, καταληκτικής και θεματικής ορθογραφίας κτλ. Τα κείμενα επιλέγονται σύμφωνα με την ηλικία, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει κάθε παιδί και τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα του.
Απευθύνεται: Ένας τέτοιος τρόπος ανάλυσης κειμένων ενδείκνυται για όλα τα παιδιά σχολικής ηλικίας που θέλουν να εξασκηθούν στην κατανόηση και γραπτή έκφραση αλλά ιδιαίτερα για παιδιά με Δυσλεξία/Μαθησιακές δυσκολίες που χρειάζονται ευρηματικούς τρόπους διδασκαλίας. Μπορεί να γίνει απο εκπαιδευτικούς και θεραπευτές.
Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!
✺ Τρόποι συνεργασίας:
- Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ
- Αν είστε ειδικοί θεραπευτές!
- Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.
Άσπα Μητρακάκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!