Έχω Δυσλεξία! Τι σημαίνει αυτό για μένα;


Πόσο σημαντικό είναι το ίδιο το παιδί με Δυσλεξία να γνωρίζει Πως σκέφτεται;

Η γνώση της γνώσης! Η μεταγνώση είναι η ικανότητα του να ξέρω, να αναγνωρίζω εγώ ο ίδιος για εμένα. Για το παιδί με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες αυτό σημαίνει ότι αντιλαμβάνεται τη διαφορετικότητα του. Έτσι θα μπορεί αργότερα να βρίσκει τους τρόπους και τους μηχανισμούς που τον βοηθούν καλύτερα να μάθει, να απομνημονεύει, να εκφράζεται. 

Για παράδειγμα: 
"Γνωρίζω ότι σκέφτομαι με εικόνες άρα με βοηθάει πολύ περισσότερο να διαβάζω με χάρτη το μάθημα της Ιστορίας γιατί έτσι αναπαριστώ στο μυαλό μου τη μάχη".

Ένα απο τα πολύ σημαντικά κομμάτια ενός προγράμματος αντιμετώπισης των δυσκολιών μάθησης είναι να οδηγήσεις το παιδί να μάθει σιγά, σιγά τον εαυτό του. Να κατανοήσει Πως μαθαίνει πιο εύκολα, Τι το δυσκολεύει περισσότερο, με Ποιο τρόπο σκέφτεται. Αλλά και για όλα τα παιδιά η συνειδητοποίηση του Πως και απο Που πηγάζει η σκέψη είναι σημαντικές πληροφορίες που οδηγούν στην αυτογνωσία!

Μια άσκηση που βοηθά πολύ αυτή τη "βουτιά" στο μυαλό είναι η: "Σκέφτομαι όταν...!"


Κατεβάστε & Εκτυπώστε τον "Οδηγό της σκέψης" εδώ!

Άσκηση: Σε μια σελίδα γράφουμε φράσεις που έχουν σχέση με τη διαδικασία της σκέψης. Προσπαθούμε να κάνουμε πιο συγκεκριμένη τη διεργασία "του σκέφτομαι" αναφέροντας όλους τους μηχανισμούς απο όπου πηγάζει η σκέψη.






Σκέφτομαι όταν:
  • Παρατηρώ.
  • Αναρωτιέμαι.
  • Αναπαριστώ κάτι στο μυαλό μου.
  • Νιώθω, αισθάνομαι.
  • Θυμάμαι.
  • Ανακαλύπτω, υπολογίζω, επεξεργάζομαι. 

Κατεβάστε & Εκτυπώστε τον "Οδηγό της σκέψης" εδώ!

Μετά με αφορμή αυτές τις φράσεις βάζουμε το παιδί στη διαδικασία να φέρει ένα τέτοιο παράδειγμα για κάθε μια:
  • Παρατήρησε τον ουρανό και πες μου τι σκέφτηκες;
  • Για αναρωτήσου τι θα γίνει αν.........
  • Προσπάθησε να αναπαραστήσεις, να φέρεις στο μυαλό μου μια ληστεία. Τι σκέφτηκες;
  • Όταν χαϊδεύεις ένα σκυλάκι, τι νιώθεις, τι σκέφτεσαι για αυτό;
  • Για θυμήσου ποια ήταν η πιο ωραία σου ανάμνηση απο το καλοκαίρι;
  • Στη στάση ενός λεωφορείου περιμένουν τρεις άνθρωποι. Περνάει το λεωφορείο και τώρα στη στάση έμεινε ο ένας. Τι έγιναν οι άλλοι δύο;

Tip1:
Οι φράσεις και οι κατευθύνσεις προσπαθούμε να αντιστοιχούν στην ηλικία του κάθε παιδιού. 



Tip2:
Αναρτήστε κάπου μέσα στο δωμάτιο του αυτόν τον "Οδηγό σκέψης" και ανατρέξτε πολλές φορές κατά τη διάρκεια των συνεδριών σε αυτούς τους τους τρόπους σκέψης!


Αναρτήστε το πάνω απο το γραφείο του!

Κατεβάστε & Επτυπώστε τον "Οδηγό της σκέψης" εδώ!

Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ  


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!