Προτάσεις & σημεία στίξης! Βελτίωση ανάγνωσης στη Δυσλεξία

Προτάσεις & σημεία στίξης! Βελτίωση ανάγνωσης στη Δυσλεξία

Η τηλεγραφική ανάγνωση  χωρίς ροή και χρωματισμό είναι σύνηθες σύμπτωμα σε παιδιά με Δυσλεξία!

Η ανάγνωση είναι μια πράξη αποκωδικοποίησης, γραφημικών συμβόλων και σημείων στίξεως. Με τη χρήση αυτών των συμβόλων πετυχαίνεται η απόδοση των νοημάτων στο γραπτό λόγο και για αυτό είναι σημαντικό κατά την ανάγνωση να γίνεται σωστή "ερμηνεία" αυτών των σημείων. Διαφορετικά έχουμε μια μονότονη ανάγνωση χωρίς χρώμα!

Πως θα μπορέσουμε όμως να κάνουμε ένα παιδί με Δυσλεξία που ήδη δυσκολεύεται στην ανάγνωση λέξεων και προτάσεων να εντάξει τον ανάλογο χρωματισμό στη φωνή του; Αυτό θα γίνει μέσα από ποικιλία ασκήσεων που αναδεικνύουν την σημαντικότητα των σημείων στίξης και επιμένουν στη σωστή χρήση τους όταν διαβάζουμε και γράφουμε.

Η άσκηση: "Προτάσεις & σημεία στίξης"! εμπλέκει πετυχημένα το δυσλεξικό παιδί στη χρήση των σημείων στίξης σε προτάσεις μέσα από την Κιναίσθηση διατηρώντας το ενδιαφέρον του για ώρα!

Κατεβάστε & Εκτυπώστε 
τις προτάσεις για τη χρήση των σημείων στίξης εδώ!

Υλικά: αυτοκόλλητες στρογγυλές ετικέτες, μαρκαδόροι

Προτάσεις & σημεία στίξης! Βελτίωση ανάγνωσης στη Δυσλεξία

 Πρώτα γράφουμε με τους χρωματιστούς μαρκαδόρους διάφορα σημεία στίξης πάνω στις ετικέτες.

Προτάσεις & σημεία στίξης! Βελτίωση ανάγνωσης στη Δυσλεξία


Μετά εκτυπώνουμε & κόβουμε ή φτιάχνουμε μόνοι μας προτάσεις. Στις προτάσεις έχουμε παραλείψει τα σημεία στίξης. Τοποθετούμε τις προτάσεις πάνω σε μια επιφάνεια ή στο τετράδιο του παιδιού.

Προτάσεις & σημεία στίξης! Βελτίωση ανάγνωσης στη Δυσλεξία

Το τελικό βήμα είναι η χρήση των σημείων στίξης από το παιδί. Το παιδί επιλέγει το ανάλογο σύμβολο και το κολλάει στη σωστή θέση στη πρόταση.

Προτάσεις & σημεία στίξης! Βελτίωση ανάγνωσης στη Δυσλεξία



Κατεβάστε & Εκτυπώστε 
τις προτάσεις για τη χρήση των σημείων στίξης εδώ!


✺Παράδειγμα εφαρμογής: 


Η Ειδική παιδαγωγός μας δείχνει
πως εφάρμοσε την άσκηση στον μαθητή  της
με Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.



Αφού έχετε κάνει αρκετές προτάσεις με αυτόν τον τρόπο και το παιδί με δυσλεξία έχει ξεκαθαρίσει τον ρόλο που παίζει το κάθε σημείο στίξης στο γραπτό λόγο, θα πρέπει να διαβάσει τις προτάσεις αυτές πρώτα χωρίς το σημείο στίξης και έπειτα με αυτό για να εντάξει το ανάλογο ύφος στην ανάγνωση του.


Tip:
❝Ένας καλός τρόπος είναι να το κάνετε κάποιες φορές εσείς πρώτα ώστε να γίνει σαφής η διαφορά στο άκουσμα τους!❞



Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!


✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 

  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! 
    • Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! 
    • Κλίκ στην εικόνα για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.



  • Κλικ στην εικόνα για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε γονείς.





Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!