1 Ιουν 2018

Επεξεργασία κειμένου με Χρώματα & Ερωτήσεις

κείμενο, ερωτήσεις, χρώματα, δυσλεξία

Οι δυσκολίες της Δυσλεξίας εμφανίζονται με ιδιαίτερη δυναμική στο γραπτό λόγο!

Σε ένα πρόγραμμα παρέμβασης αποτελεί βασικό άξονα ασκήσεων η επεξεργασία και η παραγωγή του Γραπτού λόγου. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να προσεγγίσει ένας Ειδικός παιδαγωγός τέτοιου τύπου ασκήσεις οι οποίες δημιουργούν μεγάλο στρες στο δυσλεκτικό παιδί και είναι λόγος για να εκδηλώνει συμπεριφορά άρνησης.

Εδώ θα δούμε πως μπορούμε να δουλέψουμε ένα κείμενο μέσα από ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσει το δυσλεκτικό παιδί γραπτά. Εντάσσουμε ένα παιχνίδι που επιτρέπει να επιλέξει σε ποια ερώτηση θα απαντήσει κάθε φορά.

Υλικά: χαρτάκια, χρώματα.

Ξεκινάμε με το να δείξουμε το κείμενο που θα διαβάσει. Αποφεύγουμε να είναι μέσα από τα σχολικά βιβλία αλλά αντιθέτως επιλέγουμε κάποιο κείμενο που ξέρουμε ότι θα του αρέσει και αγγίζει τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα του πχ. δεινόσαυροι, κόμικ κτλ. Εξηγούμε ότι θα χρειαστεί να απαντήσει σε ερωτήσεις.

κείμενο, ερωτήσεις, χρώματα, δυσλεξία


Κόβουμε μικρά χαρτάκια και γράφουμε στο καθένα από μια ερώτηση. Στη πίσω μεριά βάζουμε από ένα χρώμα σε κάθε χαρτάκι. 

κείμενο, ερωτήσεις, χρώματα, δυσλεξία


Το παιδί διαβάζει το κείμενο και όταν ολοκληρώνει επιλέγει το χρώμα που θα ανοίξει. Διαβάζει την ερώτηση και προσπαθεί να εντοπίσει την απάντηση στο κείμενο.

κείμενο, ερωτήσεις, χρώματα, δυσλεξία


Κολλάει την ερώτηση στο τετράδιο του.

κείμενο, ερωτήσεις, χρώματα, δυσλεξία


Και απαντάει γραπτά.


κείμενο, ερωτήσεις, χρώματα, δυσλεξία



❝ Είναι πολύ σημαντικό να βρίσκουμε τρόπους που δίνουν κίνητρο στο δυσλεκτικό παιδί να ξεπερνάει το άγχος και με έναν πιο διασκεδαστικό τρόπο να εμπλέκεται σε δραστηριότητες Λόγου❞



Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ
.
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter


2 σχόλια:

Nick Piperakis είπε...

Πολύ ωραία ιδέα και αυτή! Είναι πολύ σημαντική η προσαρμογή των εργασιών(όσο αυτό ειναι δυνατόν) στα ενδιαφέροντα του μαθητή, καθώς και το να χρησιμοποιείται υλικό εκτός του σχολικού βιβλίου, καθώς φαίνεται ότι, ειδικά τα παιδιά με δυσλεξία, συνδέουν τα σχολικά βιβλία και το περιεχόμενό τους με τη βεβαιότητα για αποτυχία.

A. είπε...

Ευχαριστώ και υπάρχουν και άλλες ιδέες που θα τις ανεβάσω σύντομα! Όσο για την απεμπλοκή από τα σχολικά βιβλία είναι πολύ σημαντική προσαρμογή για ένα πρόγραμμα παρέμβασης!

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!