"Το έγραψα λάθος στο ψυγείο"(Α' μέρος). Άσκηση δυσλεξίας & Πρώτης γραφής-ανάγνωσης.


Κοινός στόχος για παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες/Δυσλεξία και παιδιά που βρίσκονται στο στάδιο της πρώτης γραφής ανάγνωσης είναι η εγκατάσταση οπτικού λεξικού στην μνήμη εργασίας. Το παιδί κάθε φορά που γράφει μια λέξη ανακαλεί την μορφή της απο την βραχεία μνήμη και την καταγράφει. Ασκήσεις που έχουν στόχο να δημιουργούν ευκαιρίες για καλύτερη αποτύπωση στην μνήμη ειναι απαραίτητες. Μια δημιουργική άσκηση που έχει μέσα και το στοιχείο του παιχνιδιού, πράγμα πολύ σημαντικό για παιδιά με Δυσλεξία, είναι η: "Το έγραψα λάθος στο ψυγείο".


Δραστηριότητα: Κόβουμε σε τρία μέρη ένα χαρτί Α4 και γράφουμε λέξεις με χρωματιστούς μαρκαδόρους που έχουν κάποιο ορθογραφικό λάθος και τις κολλάμε (μαγνητάκια) στο ψυγείο. Ζητάμε απο το παιδί να βρει το λάθος μέσα στην ημέρα. Δεν χρειάζεται να είναι καθορισμένη ώρα. Μπορεί να το διαβάσει και να το βρει όταν θα ανοίξει το ψυγείο να πάρει κάτι. Επίσης μπορεί να έιναι μόνο μια λέξη. Οι λέξεις θα πρέπει να ακολουθούν το επίπεδο αναγνωστικής ικανότητας του παιδιού και για τα παιδιά με Δυσλεξία που κάνουν παρέμβαση καλό είναι να ενημερωθείτε απο την Ειδική Παιδαγωγό με ποιες λέξεις είναι κατάλληλο να ασχοληθείτε. Δεν πρέπει οι λέξεις να είναι πολλές και να ξεπερνούν το επίπεδο δυσκολίας που μπορεί το παιδί να ανταποκριθεί.

Υλικά: Χαρτί, μαρκαδόροι, μαγνητάκια.

Προσφέρει: Δυνατότητα του παιδιού μέσα απο παιχνίδι να αποτυπώσει τις μορφές των λέξεων και να εξασκήσει την μνήμη του. Για παιδιά με δυσλεξία είναι μια άσκηση ενίσχυσης και μια ευκαιρία για να εφαρμόσουν αυτά που έμαθαν.

Απευθύνεται: Σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες/Δυσλεξία και σε παιδιά πρώτων τάξεων του Δημοτικού σαν παιχνίδι εξάσκησης της ορθογραφίας τους.

Δείτε πως ένα επιτραπέζιο μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες:Jenga ένα παιχνίδι με πολλές χρήσεις!!


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter

4 σχόλια:

Ειρήνη Χ.νηπιαγωγός είπε...

ΑΣΠΑ ΜΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ ΟΙ ΙΔΕΕΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΑΒΑΖΩ ΚΑΕ ΦΟΡΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕ

A. είπε...

Ευχαριστώ Ειρήν! Προκύπτουν απο τις συνεδρίες με τα παιδιά και την συμβουλευτική στις οικογένειες και τους εκπαιδευτικούς. Είναι δραστηριότητες-συστάσεις που γίνονται για να συμμετέχουν στην διαδικασία παρέμβασης του παιδιού με Δυσλεξία/μαθησιακες δυσκολίες.

elenchel είπε...

Συγχαρητήρια, υπέροχη εργασία!!!! Είμαι δασκάλα σε δημοτικό γενικό σχολείο, αλλά το θέμα της δυσλεξίας και των μαθησιακών δυσκολιών πάντα με απασχολεί!!! Σπουδαίες πληροφορίες και δραστηριότητες!!!!

A. είπε...

Ευχαριστώ πολύ για τα καλά λόγια!!

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!