Κιναισθητική απομνημόνευση για το μάθημα της Ιστορίας! Μνήμη και Δυσλεξία!

ασπροπίνακας, ιστορία, μνήμη, δυσλεξία


 Η ισχυρή μνήμη είναι βασικό εργαλείο στη μάθηση!

Κατά την αξιολόγηση παιδιών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες εμφανίζεται συχνά η χαρακτηριστική δυσκολία στη βραχύχρονη, εργαζόμενη μνήμη. Πληροφορίες που ο μαθητής μόλις διάβασε χάνονται στην πορεία της επεξεργασίας. Σε αυτό συμφωνούν και οι μαρτυρίες των γονέων και δασκάλων που αναφέρουν τη δυσκολία ανταπόκρισης του παιδιού σε μαθήματα απομνημόνευσης, ανεξάρτητα του χρόνου που αφιέρωσε για να διαβάσει.

Έτσι προκύπτει η ανάγκη να εφαρμόζονται ασκήσεις ενίσχυσης της μνήμης σε όλη τη διάρκεια της εκπαίδευσης του μαθητή με ΕΜΔ. 

Ήδη στο άρθρο 15 τρόποι να ενισχύσουμε τη μνήμη του παιδιού με Δυσλεξία αναφέρονται αρκετοί τρόποι εκπαίδευσης της μνημονικής διαδικασίας.

Εδώ η άσκηση θα βοηθήσει το παιδί με Δυσλεξία και ΕΜΔ να χειριστεί με Κιναισθητικό τρόπο τις πληροφορίες που απομνημόνευσε για το μάθημα της Ιστορίας. Η γλωσσική πληροφορία "επενδύεται" και με κινητικά ερεθίσματα τα οποία λειτουργούν ως ενισχυτικά σημεία αναφοράς για τη μνήμη. 

Υλικά: ασπροπίνακας, μαρκαδόρος, post it χαρτάκια


Διαλέγουμε τα στοιχεία, που αξιολογούμε ως κύρια και σημαντικά να απομνημονεύσει ο μαθητής μας. Έπειτα στήνουμε την άσκηση με σκοπό να χειριστεί τα στοιχεία αυτά και όχι μόνο να τα διαβάσει.

Γράφουμε σε σειρά τις πληροφορίες, οι οποίες μπορεί να εμπεριέχουν: ονόματα, ημερομηνίες, γεγονότα. 

Σε μια δεύτερη σειρά γράφουμε σε post it χαρτάκια και σε μπερδεμένη σειρά τις πληροφορίες που θέλουμε ο μαθητής να αντιστοιχίσει.

Η άσκηση γίνεται σε δυο άξονες. Από το γεγονός στη χρονολογία και από τη χρονολογία στο γεγονός.

Από το γεγονός στη χρονολογία:

ασπροπίνακας, ιστορία, μνήμη, δυσλεξία


Το παιδί, αφού πρώτα έχει μελετήσει το μάθημα του, αντιστοιχεί τις πληροφορίες κάνοντας με αυτό τον τρόπο μια ενναλακτική περίληψη του κειμένου. Πετυχαίνουμε οργάνωση των πληροφοριών και βοηθάμε το παιδί να προσανατολιστεί στο Χώρο και στο Χρόνο, δυο έννοιες που το δυσκολεύουν ιδιαίτερα. 


ασπροπίνακας, ιστορία, μνήμη, δυσλεξία



ασπροπίνακας, ιστορία, μνήμη, δυσλεξία


Από τη χρονολογία στο γεγονός:

ασπροπίνακας, ιστορία, μνήμη, δυσλεξία




Tip:

Πάντα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι το παιδί με ΕΜΔ μαθαίνει καλύτερα με την ενεργή και όχι την παθητική μάθηση!


Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!


✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 

  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! 
    • Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! 
    • Κλίκ στην εικόνα για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.



  • Κλικ στην εικόνα για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε γονείς.





Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!