Η ορθογραφία είναι συχνά μια αποθαρρυντική διαδικασία για τα παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Και αυτό συμβαίνει γιατί έχουν βιώσει αρκετές μη επιτυχημένες προσπάθειες άσχετα με τον χρόνο που αφιέρωσαν για να μάθουν ορθογραφία.
Συνήθως μετά από αρκετή μελέτη ανταποκρίνονται μέχρι την επόμενη μέρα στο σχολείο αλλά στην πορεία η διαβασμένη ορθογραφία δεν αποθηκεύεται αποτελεσματικά και ξεχνιέται μετά από λίγες μέρες. Αποτέλεσμα αυτού είναι στην αυθόρμητη γραφή το παιδί με ΕΜΔ να παρουσιάζει ένα κείμενο με πλήθος ορθογραφικών λαθών τόσο στην καταληκτική όσο και στη θεματική ορθογραφία.
Μέσα από πολλές δημοσιεύσεις στο blog έχουμε αναφέρει ότι για την Καταληκτική ορθογραφία αναζητάμε ασκήσεις που προσεγγίζουν τον ορθογραφικό κανόνα
- Κιναισθητικά
- Πολυαισθητηριακά
- Εικονογραφικές μέθοδοι,
- Οικογένειες λέξεων.
Στο συγκεκριμένο άρθρο θα ασχοληθούμε με τις φωνητικά ίδιες καταλήξεις /-εις/ και /-ης/!
Στήνουμε ένα κινητικό επιτραπέζιο ορθογραφικό παιχνίδι και το παιδί με Δυσλεξία κάνει εξάσκηση στους κανόνες που ήδη γνωρίζει αλλά δεν εφαρμόζει πάντα καθώς γράφει.
Υλικά: αυτοκόλλητο μαυροπίνακα, κιμωλίες, κάρτες (ή χαρτάκια κομμένα από Α4 σελίδα)
Τοποθετούμε τις λέξεις στο κέντρο και τις κάρτες σε τυχαία σειρά αριστερά και δεξιά.
Το παιδί βλέπει τις λέξεις και πρέπει να σχηματίσει τη σωστή ορθογραφία των λέξεων βάζοντας μπροστά το πρόσωπο ή το σωστό άρθρο και την αντίστοιχη κατάληξη.
Αυτό το καταφέρνει κινώντας κάθε φορά τις σωστές κάρτες.
Σας αρέσουν οι ασκήσεις με κιμωλίες;
Τα ξύλινα γράμματα! Κιναισθητική άσκηση για δυσκολίες γραφής
- Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ
- Αν είστε ειδικοί θεραπευτές!
- Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!