Οι λέξεις με τελικό /ς/ συχνά μπερδεύουν τον μαθητή με Μαθησιακές Δυσκολίες!
Στην ελληνική γραπτή γλώσσα έχουμε δύο επιλογές αναπαράστασης του φωνήματος /s/. Όταν ο ήχος εμπεριέχεται στη λέξη αποδίδεται ως /-σ/ ενώ όταν βρίσκεται στο τέλος μιας λέξης αποδίδεται ως /-ς/.
Κάποιες φορές όμως, για το παιδί με Μαθησιακές δυσκολίες δεν είναι ευδιάκριτο ποιο γράμμα πρέπει να επιλέξει, με αποτέλεσμα να κάνει λανθασμένη χρήση αυτών των δύο γραμμάτων. Έτσι, συναντάμε την ανορθόδοξη χρήση του τελικού /-ς/ μέσα στη λέξη και τη χρήση του /-σ/ σε τελική θέση.
Το πόσο μπερδεύουν οι λέξεις με τελικό -ς τα παιδιά με φωνολογικές δυσκολίες φαίνεται και από τη συχνή παραβίαση των ορίων των λέξεων με /-ς/ όταν ακολουθούν συνήθως αντωνυμίες πχ. σκύλοσου για αυτό και έχουμε παρουσιάσει και σχετική άσκηση.
Εδώ θα δείξουμε μία απλή κιναισθητικού χαρακτήρα άσκηση για να βοηθήσουμε το παιδί με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες να εξασκηθεί στη χρήση των /-σ/ και /-ς/.
Υλικά: λευκά αυτοκόλλητα, κάρτες
Στις κάρτες γράφουμε προτάσεις όπου λείπουν από τις λέξεις τα -σ και -ς. Στα λευκά, μικρά αυτοκόλλητα γράφουμε -σ και -ς. Το παιδί βλέπει την πρόταση και επιλέγει ποιο αυτοκόλλητο θα κολλήσει σε κάθε κενό.
Άλλη μία άσκηση για λέξεις με τελικό -ς:
Λέξεις με τελικό -ς! 2 ασκήσεις για καλύτερη Λεξική επίγνωση!
Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!
- Αν είστε ειδικοί θεραπευτές:
- Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!