10 τρόποι για να γράφει περισσότερο. Γραφή, δυσλεξία και διάθεση.



Η γραφή είναι μια πράξη διάθεσης. Ειδικά σε παιδιά που αντιμετωπίζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες/Δυσλεξία πολλές φορές η γραφή συνοδεύεται απο αρνητικά συναισθήματα. Είναι λοιπόν απαραίτητο να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνθήκες και συνήθειες ώστε χωρίς πίεση το παιδί να εμπλέκεται στην διαδικασία της γραφής αφαιρώντας το άγχος της απόδοσης.

10 τρόποι για να γράφει το παιδί με ή χωρίς δυσλεξία περισσότερο και με θετική διάθεση.

1. Ξεκινήστε στο σπίτι ένα ελεύθερο ημερολόγιο οικογένειας για όλα τα μέλη του σπιτιού. Εκεί γράψτε την ημέρα σας, τις σκέψεις σας, γεγονότα που πλησιάζουν πχ. γιορτές των Χριστουγένννων, τραπέζι φίλων κτλ. Ενθαρρύνετε να γράφει και το παιδί κάτι σημαντικό στη μέρα του.
2. Αναρτήστε κάπου φανερά την λίστα με τα ψώνια του σπιτιού πχ. κολλήστε με ένα μαγνητάκι στο ψυγείο τη λίστα του super market. Προτρέψτε το παιδί να προσθέτει εκεί ότι νομίζει ότι θα χρειαστεί ή λείπει απο το σπίτι.
3. Αναθέστε του να “καθαρογράψει” μια συνταγή που έχετε σημειώσει. Ως διαδικασία μπορεί να εμπεριέχει δυο εμπειρίες γραφής πχ. γραφή απο υπαγόρευση και αντιγραφή απο το πρόχειρο σημείωμα, οι οποίες και οι δυο έχουν άλλες απαιτήσεις και μηχανισμούς επεξεργασίας για να συμβούν.
4. Καλλιεργείστε σαν οικογενειακή συνήθεια να γράφετε γράμματα και σημειωματάκια ο ένας στον άλλον. Αυτό θα εκπαιδεύσει το παιδί στην έκφραση και στην αυθόρμητη γραφή η οποία αποτελεί και τη πιο δύσκολη μορφή γραπτού λόγου.
5. Φτιάξτε μαζί ένα “πόστερ” για κάποιο γεγονός που πρόκειται να συμβεί πχ. παιδικό πάρτι γενεθλίων Στο “πόστερ” μπορείτε να συμπεριλάβετε την ώρα και την ημερομηνία, τους καλεσμένους, τον λόγο που γίνεται, κα.
6. Φτιάξτε ένα άλμπουμ με φωτογραφίες και ενθαρρύνετε το παιδί να γράψει απο κάτω απο κάθε φωτογραφία μια δική του λεζάντα πχ. εκδρομή στο χωριό
7. Παίξτε μαζί “όνομα, ζώο, πράγμα”. Είναι απο τα πιο χρήσιμα παιχνίδια που μπορεί μια οικογένεια να παίζει με το παιδί εξασκώντας τη μνήμη και το λεξιλόγιο του.
8. Φτιάξτε το “βάζο ή το κουτί του μήνα”. Με το όνομα του μήνα έξω απο το κουτί θα βάζετε μέσα απλά σημειωματάκια για ότι θα θέλατε να κάνετε αυτό το μήνα. Δημιουργήστε την διάθεση και αφήστε το βάζο σε εμφανές και προσιτό σημείο για να μπορεί το παιδί ανα πάσα στιγμή να προσθέτει το σημείωμα που θέλει.
9. Δημιουργήστε ένα “κουτί παραπόνων”. Κάντε την αρχή και ενθαρρύνετε το παιδί να το χρησιμοποιεί για να γράφει τα παράπονα του. Εκτός απο άλλη μια ευκαιρία για να γράψει συμβάλλει εξαιρετικά και στην συναισθηματική έκφραση και επικοινωνία της οικογένειας.
10. Χαρίστε του ανα διαστήματα νέες εμπειρίες γραφής πχ. σε ένα κομμάτι μαυροπίνακα, στην άμμο, σε έναν λευκό πίνακα με μαρκαδόρους κτλ.

Δείτε πως μπορούμε να ενισχύσουμε τη μνήμη και την απόδοση του στο μάθημα της ιστορίας.


Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ.

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!