Αφή, όραση και ήχος για να ενισχύσουμε τη Φωνολογική ενημερότητα.
Έχουμε αναφέρει αρκετές φορές πως η φωνολογική επίγνωση αποτελεί θεμελιώδη προγνωστικό δείκτη για την ανάπτυξη αναγνωστικών δεξιοτήτων. Πλήθος ερευνών καθιστά την ενίσχυσή της ως βασικό στόχο των παρεμβάσεων σε παιδιά με ΕΜΔ.
Η αισθητηριακή προσέγγιση στη διδασκαλία της φωνολογικής επίγνωσης αξιοποιεί τη δύναμη της πολυαισθητηριακής μάθησης (VAKT – Visual, Auditory, Kinesthetic, Tactile), ενισχύοντας τη συγκέντρωση, τη μνήμη και τη φωνολογική διάκριση μέσω κιναισθητικής και απτικής εμπλοκής.
Και τι σημαίνει απτική εμπειρία σε θεραπευτικό πλαίσιο;
Αγγίζει, πιάνει, αισθάνεται υφές ή σχήματα
Χρησιμοποιεί τα δάχτυλα ή τις παλάμες για να αλληλεπιδράσει με υλικά
Μαθαίνει μέσω αφής, όχι μόνο μέσω εικόνας ή ήχου
🧠 Γιατί είναι σημαντικό;
Η απτική εμπλοκή βοηθά:
-
Στην ενεργοποίηση της αισθητηριακής μνήμης (το παιδί θυμάται ένα γράμμα, έναν κανόνα, καλύτερα επειδή έχει αγγίξει ή "νιώσει")
-
Στη συγκέντρωση και την εστίαση
-
Στην ενίσχυση της φωνολογικής επίγνωσης, όταν η απτική εμπειρία συνδέεται με ήχους/γράμματα
Η δραστηριότητα σε αυτό το άρθρο συνδυάζει :
- οπτική επεξεργασία,
- φωνολογική διάκριση,
- κίνηση
- απτική εμπειρία
Αν τα γράμματα πάνω στα γλωσσοπίεστρα είναι φτιαγμένα με ανάγλυφο/αισθητηριακό υλικό (π.χ. τσόχα, γυαλόχαρτο, αφρώδες υλικό) τότε η απτική εμπειρία γίνεται ακόμα πιο έντονη!
Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!
- Αν είστε ειδικοί θεραπευτές:
- Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!