Δείξε μου πως το έκανες! Κάνατε τα γράμματα σφραγίδες για να διακρίνετε τα φωνήματα!

γράμματα, σφραγίδες, δαχτυλομπογιές, δυσλεξία


Άλλη μια εφαρμογή που δείχνει ότι το μοίρασμα της γνώσης 
μπορεί να δώσει πολλά!

Οι περισσότεροι από εσάς είστε επαγγελματίες Ειδικοί παιδαγωγοί, λογοθεραπευτές και εργοθεραπευτές. Αλλά και αρκετοί δάσκαλοι και δασκάλες δοκιμάζουν τις ασκήσεις μέσα στη σχολική τους τάξη όπως και γονείς που θέλουν να αναβαθμίσουν την καθημερινή σχολική μελέτη του δυσλεξικού παιδιού τους. Είναι πολύ χρήσιμο να μοιράζεστε με όλους εμάς το πως σκεφτήκατε να χρησιμοποιήσετε την κάθε άσκηση και για ποια δεξιότητα!


Μια μεγάλη πηγή αυτών των παρουσιάσεων προέρχεται από τις εποπτείες εξ αποστάσεως που έχουμε με τους συναδέλφους ειδικούς παιδαγωγούς. Ο καθένας για να ενισχύσει τις δεξιότητες του μαθητή του με ΕΜΔ και δυσλεξία, εφαρμόζει τις ασκήσεις με τον δικό του τρόπο!

Εδώ η συνάδελφος, σε εποπτεία, ειδική παιδαγωγός, στο τμήμα ένταξης ενός δημοτικού σχολείου του νομού Κορινθίας, ενισχύει τη Φωνολογική ενημερότητα και Οπτική διάκριση του μαθητή που φοιτά στη Γ' δημοτικού και εμφανίζει επίμονη σύγχυση μεταξύ των φωνημάτων και γραμμάτων /κ-π/.

Βασιστήκαμε στην άσκηση Χρώματα & Γράμματα! Φωνημική επίγνωση και δυσλεξία για να ενισχύσουμε τον μαθητή ο οποίος εμφανίζει παράλληλα και έντονη δυσκολία στις λειτουργίες της μνήμης.

Δείτε εδώ τα υλικά και πως μετατρέπουμε τα γράμματα σε σφραγίδες!

Η ειδική παιδαγωγός, αφού είχε μετατρέψει μαζί με τον μαθητή της τα γράμματα σε σφραγίδες, επέλεξε και έγραψε λέξεις όπου έλειπε το γράμμα /κ/ σε αρχική θέση. Ο μαθητής έπρεπε να τοποθετεί το γράμμα /κ/ και να διαβάζει την κάθε λέξη.




γράμματα, σφραγίδες, δαχτυλομπογιές, δυσλεξία



Το ίδιο έγινε και για το γράμμα /π/. Ο μαθητής το τοποθετούσε και διάβαζε τις λέξεις που σχηματίζονταν.




γράμματα, σφραγίδες, δαχτυλομπογιές, δυσλεξία


Στο επόμενο στάδιο ο μαθητής είχε και τα δυο γράμματα μπροστά του, άκουγε λέξεις και έπρεπε να τοποθετήσει το σωστό γράμμα-σφραγίδα. Έτσι αντιστοιχούσε το φώνημα με το γράμμα.




γράμματα, σφραγίδες, δαχτυλομπογιές, δυσλεξία




Στο τέλος διάβασε όλες  τις λέξεις.



γράμματα, σφραγίδες, δαχτυλομπογιές, δυσλεξία


Δείτε εδώ όλα τα υλικά και πως μετατρέπουμε τα γράμματα σε σφραγίδες!


Η εξέλιξη της άσκησης:

  • εφαρμόζουμε σε λέξεις όπου τα φωνήματα εμπεριέχονται μέσα στις λέξεις πχ. μακαρόνι, απίθανο κλπ.
  • διορθώνει λάθη σε λέξεις που περιέχουν /κ/ και /π/ πχ. κακέλο, λεπές κλπ.
  • διορθώνει αντίστοιχα λάθη, αλλά σε λέξεις που βρίσκονται σε προτάσεις πχ. Ο γιατρός είκε ότι ο ασθενής θα γίνει παλά κλπ.



Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!


✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 

  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! 
    • Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! 
    • Κλίκ στην εικόνα για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.



  • Κλικ στην εικόνα για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε γονείς.





Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!