"Όταν με λένε χαζό"!




Ο Κ είναι ένα παιδί γλυκό και συναισθηματικό με μαθησιακές δυσκολίες που διαγνώστηκαν ήδη απο το Νηπιαγωγείο.
Μαζί κάνουμε πρόγραμμα αντιμετώπισης εδώ και ένα χρόνο. Στη Β΄Δημοτικού δεν αναγνώριζε σχεδόν κανένα γράμμα, δεν μπορούσε να αναγνώσει ούτε απλές δισύλλαβες λέξεις. Είχε εμφανίσει τους πρώτους μήνες της Α' Δημοτικού και σημάδια εκλεκτικής αλαλίας εξαιτίας του άγχους που βιώνε για τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε. Πλέον μιλάει και συμμετέχει στη τάξη, οι δυσκολίες του αντιμετωπίζονται αλλά ακόμη παραμένει ένα πολύ κλειστό παιδί.



Στα πλαίσια μιας θεραπευτικής μας συνεδρίας η άσκηση που θα κάναμε θα συνδύαζε την εξάσκηση στην δημιουργία προτάσεων και την ανάλυση των συναισθημάτων χαράς - λύπης. Πρόθεση μου πάντα το θεραπευτικό πρόγραμμα, να είναι αφορμή για ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης του και ενθάρρυνση να ανοίγεται και να εκφράζει ότι αισθάνεται. Αυτή λοιπόν θα ήταν μια κατάλληλη ευκαιρία.



Η άσκηση είχε δυο στήλες που έπρεπε να τις συμπληρώσει. Η μία ήταν (παρουσιάζονται όπως ακριβώς τις έγραψε):



Τι με κάνει χαρούμενο:
  • Όταν παίζω με το μπαμπά μου μπάλα
  • Όταν βλεπο τενία
  • Όταν παίζω με το ρομποτ παιχνιδια
  • Όταν φτιαχνω το πορτοφολι μου
  • Όταν αγοραζω παπουτσια
  • Όταν βλεπω τιλεορασι με την γιαγια μου
  • Όταν ζωγραφίζω με τον μπαμπα και με τη μαμα μου
  • Όταν πιγενω στην θαλασσα και κολιμπαω
  • Όταν παίζω αγώνες με τα αυτοκίνητα μου
  • Όταν παίζω κομπιουτερ με τους γονισ μου
και η άλλη



Tι με κάνει λυπημένο:
  • Όταν δεν με έχουν φίλο
  • Όταν με λένε χαζό
  • Όταν παιφτω στο κρεβάτι και κιμαμε
  • Όταν μου σκίζουν τα σχέδια μου (είναι ένα παιχνίδι που κάνουν μεταξύ τους στο σχολείο)
  • Όταν πάω για ύπνο

και στο τέλος
"Κυρία να γράψω πότε είμαι σίγουρα πάντα μα πάντα λυπημένος;""Πότε;"
  • Όταν χτιπάι ο φίλος μου!

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!